Vállalkozóként természetesen neked is az célod, hogy minél több potenciális ügyfélhez vagy vásárlóhoz eljuss. Ma ehhez elengedhetetlen az online marketing eszközeit bevetni, ezek közül is az egyik legjobb ügyfélforrás a Google. Nem véletlenül van ez így. Gondold végig, hogy te mit teszel, ha szükséged van valamire. Pontosan, megnyitod a jó öreg Google-t és beírod, amit keresel. Nos, a jövendőbeli ügyfeleid, vásárlóid ugyanezt teszik.

Az emberek többsége ma már az interneten keres, ha szeretne valamit venni vagy szüksége van egy szolgáltatásra. Tegyük hozzá, hogy nem elhanyagolhatóak az ajánlások sem, hiszen, ha neked is bevált egy szolgáltató – mondjuk egy virtuális asszisztens 😊 – akkor nagy valószínűséggel ajánlani fogod őt. De nem találhatsz az élet minden területén ajánlat alapján valakit, ezért bizony keresni kell. Az emberek is így tesznek, hidd el, ezért egy vállalkozás elemi érdeke, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljen egy-egy Google találati listán. És hogy ez hogyan érhető el? A SEO segítségével!

Mi is az a SEO?

A SEO az angol search engine optimization rövidítése, amit magyarul keresőoptimalizálásként fordítunk. A SEO egy olyan tevékenység, amelynek célja, hogy az adott weboldal a keresőmotorok találati oldalain minél magasabb, a legoptimálisabb esetben az első helyen szerepeljen. Hogy ez miért fontos? Azért, mert az emberek jellemzően csak a találati lista első (!) oldalát nézik meg.

Ez azt jelenti például a Google esetében, hogy az első 8-10 találatból fognak választani és pont, nem keresnek tovább. Most már bizonyára te is átérzed, hogy miért vagy érdekelt abban, hogy a te weboldaladat hozza a Google az első 10 találat között. Az ügyfélszerzés, ezzel együtt pedig a növekedés és a fejlődés alapját jelenti ez.

Hogyan működik?

Először is érdemes azt tisztázni, hogy a SEO ma Magyarországon teljes egészében a Google-nak igyekszik megfelelni. Ennek az az egyszerű oka, hogy hazánkban ez a kereső vált egyeduralkodóvá, de ezen kívül létezik számos egyéb is, mint például Bing, a Yahoo, az Ask.com vagy az Oroszországban oly népszerű Yandex.

A Google összetett algoritmus alapján dolgozik, amely ráadásul nem is publikus, de azért az elmúlt évek tapasztalatai alapján, azért nagyjából lehet tudni, hogy milyen szempontok szerint rangsorol. Az elsődleges az, hogy bizonyos kulcsszavak és az oldal látogatottsága, népszerűsége, valamint az ott töltött idő alapján teszi sorrendbe a weboldalakat.

Ezeket pedig leginkább egy-egy jól megírt szöveggel, cikkel lehet befolyásolni. Ha az oldaladon jól megírt szövegek vannak, akkor a kulcsszavak alapján a te oldaladat hozza majd a Google az első találatok valamelyikén. Ha pedig figyelemfelkeltő az írásod, akkor nagy valószínűséggel többen és több időt töltenek majd az oldaladon, a további látogatókat generál majd köszönhetően annak, hogy még előrébb rangsorol majd a Google.

Tippek és trükkök

Tehát a hangsúly a jól megírt szövegen van. De az milyen és hogy kell megírni? Először is meg kell találni a megfelelő kulcsszót, ami köré az írásod építed. Ez nem feltétlen kell, hogy olyan szó legyen, amit nagyon sokan keresnek, hiszen minél több mindenről írsz, annál több látogatót, azaz potenciális ügyfelet érsz el. A következő lépés a frappáns cím megfogalmazása, amiben szerepel a kulcsszó.

A szövegírásnál figyelj arra, hogy legalább 300 szavas legyen, de jobb, ha inkább hosszabb. Minél többször szerepeljen benne a kiválasztott kulcsszó, de fogalmazz egyszerűen és egyértelműen. Fontos, hogy érdekes témáról érdekes szöveget írj. Olyat, ami érdekli az embereket, mert ellenkező esetben nem éred el a várt hatást. Tagold a szöveget, mintha fejezetekből állna és az egyes egységeknek is adj alcímet. És ami a legfontosabb: mindig saját szöveget írj!

Tehát jó szöveget írni igen összetett feladat. Jó hír azonban, hogyha nem akarsz, nem kell neked bajlódnod ezzel, mert például ez is olyan feladat, amit az elsők között érdemes kiszervezni egy virtuális asszisztensnek. Egy olyan távasszisztens, aki szövegírást vállal, nagy tapasztalata van abban, hogy hogyan kell jól megírni egy blogcikket például, emiatt nem neked kell kísérletezgetned.