Lehet, hogy azt gondolod, a 21. században már nincs szükség a szórólapra, mert már elavultnak számít, de azt kell, hogy mondjuk, ez nincs így. Ugyanis a mai napig az egyik legjobb marketing eszköz, amire szinte minden vállalkozásnak szüksége van, akkor is, ha épp most indul, és akkor is, ha már a bejáratott terméknek vagy szolgáltatásnak szeretnél új vevőket és megrendelőket szerezni.

Némileg ennek ellentmond, hogy sok szórólap olvasatlanul landol a kukában, aminek az oka, hogy nem a megfelelő emberhez vagy nem a megfelelő időben jutott el. Annak érdekében, hogy a te szórólapod elkerülje ezt a sorsot, összeszedtük, hogy mitől is jó egy szórólap és mire érdemes figyelni a tervezésekor.

Legyen átlátható

Ne akarj mindent egy kis papírdarabra rázsúfolni. Hidd el, itt is érvényes a kevesebb több elve, főleg, ha gondosan megválasztod, hogy mi legyen az a kevés, ami felkerül a szórólapodra. Fontos tudnod azt is, hogy az emberek általában 3-5 másodpercig néznek egy szórólapot. Ez rettentően kevés idő, és ha ennyi idő alatt nem találnak rajta valamit, ami számukra érdekes lehet, már repül is a kukába.

Legyen figyelemfelkeltő

Pontosan ezért legyen egyedi és figyelemfelkeltő az, ami a szórólapodon van. Legyen olyan, amit azonnal meg tudnak jegyezni az emberek, tűnj ki a tömegből. Lehet ez egy frappáns cím, egy látványos kép, vagy cselekvésre ösztönző mondat, esetleg a konkurenciával szembeni előnyt bemutató rövid leírás. A lényeg, hogy rövid és figyelemre méltó legyen, hogy azonnal bevésődjön annak, aki nézi.

Hatásos szöveg

A szórólapod szövege akkor lesz hatásos, ha rövid, tömör, lényegretörő, egyszerű és érthető. Nem kell hosszú körmondatokban leírnod az ajánlatod, viszont igyekezz mindig a vevőd fejével gondolkodni és az ő nyelvén fogalmazni. Mindig ügyelj a helyesírásra és arra is, hogy maradj önazonos, ne akarj a szórólapodon sem olyan lenni, amilyen egyébként nem vagy.

Ellenállhatatlan ajánlat

Szimplán csak egy terméket vagy egy szolgáltatást nem érdemes így hirdetni, pont az előbb ismertetettek miatt. Egy-egy szórólapot csupán néhány másodpercig tartanak a kezükben az emberek, és ha csak egyszerűen egy tollat vagy egy hajvágást szeretnénk eladni nekik ily módon, nem fogja megütni az ingerküszöbüket, mert úton-útfélen fodrászatokkal és papír-írószer boltokkal találkoznak egyébként is. De, ha egy olyan ajánlatot olvasnak, ami mondjuk egy sűrűn előforduló problémára kínál ütős megoldást, biztosan felkapják a fejüket, főleg akkor, ha ehhez még egy igazán megragadó kép is társul.

Tüntesd fel a célcsoportot

Szólítsd meg azokat, akiknek szól az ajánlatod. Ne általánosságban kínálj megoldást, hanem nevezd meg azokat, akiknek segíteni tudsz. Ne félj attól, hogy ezzel esetleg leszűkíted a kört és sok embert kizársz a szolgáltatásodból. Sokkal célzottabban juthat el az üzeneted így azoknak, akiknek valóban szánod, azaz a tényleges célcsoportodhoz.

Instrukció és határidő

Mondd meg, hogy meddig szól a megismételhetetlen ajánlatod. Sokkal jobban ösztönzi az embereket arra, hogy igénybe vegyék a szolgáltatásodat vagy megvegyék a termékedet, ha tudják, hogy ez most egy egyedi ajánlat, aminek hozzáférhetősége időben korlátozott. Ha nem gondolják azt, hogy ez bármikor hozzáférhető a számukra, gyorsabban cselekszenek.

Éppen ezért szerepeljen a szórólapodon egy tömör instrukció (pl.: Hívja a megadott telefonszámot!) és az elérhetőséged is. Mindez jól látható módon, hogy a potenciális vásárlódnak vagy ügyfelednek ne kelljen keresgélnie a telefonszámodat vagy az elérhetőségedet.