Az Instagram ma az egyik legnépszerűbb közösségi média felület, amit az is jól bizonyít, hogy egymilliárd felhasználója van és ez a szám napról napra növekszik. Ezt a számot hallva talán nem nehéz belátni, hogy mekkora potenciál van abban, ha a vállalkozásod is megjelenik ezen a platformon.

Mi az Instagram?

Az Instagram egy fényképek és rövid videók megosztására alkalmas felület, amely 2010-ben kezdte meg a működését és ma már több. mint egymilliárd felhasználója van. Rendkívül népszerű és a mai napig rohamosan terjed, ami annak köszönhető, hogy nagyon egyszerű a használata. Csupán egy profilt kell létrehoznunk, bekövetni azokat, akik számunkra érdekesek lehetnek és már kezdődhet is a nézelődés.

Az Instagram legfontosabb része a megosztás, hiszen ezen keresztül tudjuk eljuttatni a tartalmainkat a követőinkhez. Ez lehet közvetlenül akkor készített kép vagy videó, de a telefonunkra mentett fotókból is válogathatunk. Fontos megjegyezni, hogy az Insta alapvetően telefonon működik igazán, számítógépen csak nézegetni tudjuk a képeket, de tartalmat megosztani nem.

Miért legyen fent a vállalkozásod?

Egy felmérés szerint kb. 200 millió Instagram felhasználó állítja azt, hogy naponta legalább egy üzleti profilt felkeres, és 60%-uk új termékeket vagy szolgáltatásokat is fedez fel a felület segítségével. Ez hatalmas potenciális piacot és rengeteg lehetőséget hordoz magában, főleg akkor, ha jól is használod. Gondolom, ezek után te sem szeretnél lemondani erről önként és dalolva átengedve nagyon sok potenciális ügyfelet a konkurenciádnak.

És ez a szám napról napra növekszik, mert még mindig az Instagram az egyik leggyorsabban növekvő közösségi felület napjainkban is. Annak ellenére, hogy ilyen sok felhasználója van, még mindig viszonylag kevés vállalkozó használja ezt a platformot. Ezért, ha te azon vállalkozások között leszel, akik viszont igen, helyzeti előnyre tehetsz szert a konkurenciával szemben.

Ami szintén az Instagram mellett szól, hogy ez az egyetlen közösségi média felület, ahol valóban megjelenik minden egyes bejegyzésünk a minket követők híroldalán. Nem kell fizetni külön azért, hogy eljuss a célközönségedhez, mert kronológiai sorrendben ott lesz minden posztod.

Az Instagram célja nem feltétlenül az, hogy reklámozd a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat, hanem az, hogy erősítse az imázsodat, ezzel együtt pedig a személyes márkádat is és árnyalja a rólad kialakult képet.

Tippek és trükkök

Talán az Instagram legfontosabb aranyszabálya az, hogy használj hashtageket (#), enélkül ne menjen ki egyetlen posztod sem. Egy bejegyzésben összesen 30 hashtaget használhatsz, ezt érdemes is kihasználni. Ez azért nagyon lényeges, mert a hashtageknek köszönhetően juthat el a képed vagy videód azokhoz is, akik nem követik az oldalad. Ez ugyanis úgy működik, mint egy címke, és bárhol a világon rákeresnek az adott címkére, megjelenik a találatok között a te tartalmad is. Nem nehéz belátni, hogy így rengeteg potenciális ügyfelet és vevőt tudsz elérni.

Ahhoz, hogy egy jól működő Instagram profilod legyen, elengedhetetlen a következetesség. Emiatt bizony erre időt kell áldozni, mert muszáj rendszeresen posztolni, hogy beváltsa a hozzá fűzött reményeket. Nem elég 2-3 hetente valamit odadobni, érdemes akár naponta érdekes és a vállalkozásod szempontjából releváns tartalmakat kitenni. Éppen ezért kell elválasztani a magánprofilodat az üzleti profilodtól, ugyanis a szülinapi bulid vagy a kiskutyád nem igazán érdekli a céges Instád követőit.

Talán mondanunk sem kell, de az Instagram jó képek nélkül semmit sem ér. Nem azt mondjuk, hogy minden egyes Instára feltett képet profi fotóssal csináltass, de arra ügyelj, hogy az általad posztolt képek egyediek és érdekesek legyenek. Felkerülhet 1-2 vicces kép is, de csak akkor, ha ez valamilyen módon összhangban áll a vállalkozásoddal.