Egy vállalkozás vezetőjeként rengeteg feladatod van és általában ezeket egyedül oldod meg. Találkozók szervezése, kapcsolattartás az ügyfelekkel, számlázás, panaszkezelés, marketing kampányok szervezése, és a lista folytatható lenne a végtelenségig. Azon túl, hogy egy virtuális asszisztens segítségét bevonod, számos olyan alkalmazás és program van, ami lényegesen megkönnyíti és leegyszerűsíti a mindennapos munkavégzést. Most ezek közül mutatunk be néhányat, amiket érdemes kipróbálnod.

Irodai alkalmazások és feladatkezelők

Az irodai alkalmazások szükségességét felesleges hangsúlyoznunk, hiszen minden bizonnyal te is készítesz kimutatásokat, táblázatokat, különféle dokumentumokat, amelyeknél szövegszerkesztőt, táblázatkezelőt, valamint bemutató – és weboldalkészítőt használsz. Ezen célokra tökéletes az Office 365, ami az asztali gépekre telepíthető Office webes testvére, amely a Word, Excel és PowerPoint mellett tartalmazza az Outlook webes változatát, valamint a OneDrive-ot is, amely fájlok tárolására alkalmas.

Adatok tárolására egyébként nagyon jól használható online felület a DropBox is, amelynek nagy előnye, hogy bárhonnan és bármikor elérhető. Felhőben tárolja az adatokat, aminek köszönhetően biztonságosabb is, mint például egy pendrive, ami könnyen kerülhet illetéktelen kezekbe, ha véletlenül elveszíted.

Az egyik leghasznosabb applikáció egy vezető számára kétségkívül valamelyik feladatkezelő, amelynek segítségével kategorizálhatod, hierarchizálhatod, delegálhatod a teendőket, nyomon követheted, hogy az egyes feladatok hogy állnak, határidőt állíthatsz be vagy dokumentumot csatolhatsz hozzá. Nagyon sok olyan online projektmenedzsment alkalmazás (pl.: Trello, Asana, Google Keep, Toodledo, stb.) van, ami a fentieket tudja, így azt választhatod ki, amelyik számodra a legszimpatikusabb.

Kommunikáció és kapcsolattartás

Nem kérdés, hogy a kommunikáció minden vállalkozás alapja, legyen szó a munkatársak közötti kapcsolattartásról vagy az ügyfelekkel történő kontaktálásról. Fontos, hogy egyszerű, gördülékeny és mindenkinek elérhető csatornát használj. Ez lehet telefon, e-mail, Skype, Google Hangouts, Messenger vagy Viber is.

Azonban vannak olyan lehetőségek is, amelyek a kommunikáció mellett számos egyéb lehetőséget és funkciót is biztosítanak. Ilyen a Slack, amely egy rendkívül népszerű online kommunikációs felület. Elsősorban chatelni lehet rajta keresztül, de létrehozhatsz csoportokat is, fájlokat továbbíthatsz, megoszthatod a képernyőt és videóhívásokat is indíthatsz.

Marketing

Egy cég marketingtevékenységének nagy része általában a közösségi felületeken zajlik, és ezek kezelése, összehangolása sok időt emészt fel. A Hootsuite azonban megkönnyíti az ezzel kapcsolatos feladatok elvégzését, ugyanis automatizáltan kezeli a tartalmakat, beállíthatod előre az új posztokat, továbbá különböző statisztikai kimutatásokat is készíthetsz.

Ugyancsak hasznos lehet a Snapseed vagy a Touch Retouch, amellyekkel képeket szerkeszthetsz, vagy a Google Alerts is. Ez utóbbival akár a konkurenciád megjelenéseit is figyelemmel követheted, ugyanis az alkalmazás segítségével kulcsszavakat állíthatsz be, és ha az adott szóval egy új cikk vagy egyéb tartalom jelenik meg, automatikusan e-mailt kapsz.

Egyéb

Számtalan olyan egyéb applikáció van, amely egyszerűsíti a munkavégzést. Ilyen az Evernote, amelynek segítségével minden feljegyzésedet vagy ötletedet rendezetten tudod tárolni. A Pocket is egyfajta rendszerező, amivel a számodra érdekes vagy fontos webes cikkeket, videókat és egyéb tartalmakat mentheted el. Ezeket később internetkapcsolat nélkül is megnézheted.

A Visszaszámláló egész másfajta, de ugyanolyan hasznos segítség lehet számodra, ha hajlamos vagy megfeledkezni a fontos dátumokról. Bármilyen esemény, találkozó, évforduló időpontja rögzíthető az alkalmazásban, ami ráadásul emlékeztet is, így nem neked kell fejben tartani ezeket.