2020. július 1. vízválasztó volt, hiszen ekkortól lépett életbe az úgynevezett online számlázás. Ez azt jelenti, hogy bármilyen számlát állítasz ki belföldi adóalanynak, arról online formában adatot kell jelentened a NAV felé. Ez rengeteg plusz adminisztrációval és teendővel jár együtt, főleg akkor, ha továbbra is ragaszkodsz a kézi számlázáshoz. Sok vállalkozó döntött úgy, hogy inkább befejezi a vállalkozást, mert ezt e rengeteg adminisztrációt már nem győzi. Azonban a megoldás nem ez, hanem egy virtuális asszisztens, hiszen az online számlázással együtt járó feladatok szinte mindegyike delegálható. Arról nem is beszélve, hogy sok, kifejezetten pénzügyi területre specializálódott virtuális asszisztens tevékenykedik, akik tudása biztosan naprakész, ezzel pedig hatalmas terhet tudnak levenni a válladról.

Milyen teendők vannak az online számlázással kapcsolatban?

A legfontosabb az adatszolgáltatás, ami nagyon sok időt emészt fel, ha nem online számlázó programot használsz. Igaz ez akkor, ha továbbra is kézzel állítod ki a számlát, és akkor is, ha olyan programmal, ami nem kompatibilis a NAV-val és nincs összekötve vele. Ebben az esetben – ÁFA tartalomtól függően – 1-4 napod van arra, hogy a számlát feltöltsd a NAV online rendszerébe. Ha havonta csupán pár darab számlát állítasz ki, ez nem is olyan nagy teljesítmény, azonban nagy valószínűséggel nem havi 3 db számlával működsz te sem.

Abban az esetben, ha online számlázó programot használsz, ezt a kört megspórolod, de ekkor sem dőlhetsz hátra. A számlák pontos és szakszerű kiállítása – ügyelni kell például arra, hogy mostantól minden számlán fel kell tüntetni a partner adószámát – ugyanis szintén  nagyon sok plusz terhet jelent. Azonban ezekkel nem kell egyedül megküzdened, hiszen egy virtuális asszisztens nagyon sok mindenben tud segíteni.

Mit tud átvállalni egy virtuális asszisztens?

Az idő hatalmas kincs, és neked cégvezetőként nem a számlákkal kellene bíbelődnöd. Neked az a feladatod, hogy vezesd a céged, képviseld különböző rendezvényeken, találkozókra és megbeszélésekre menj, valamint üzleti lehetőségeket találj. A számlázással és pénzügyekkel kapcsolatos teendőket nyugodtan delegáld egy virtuális asszisztensnek.

A virtuális asszisztens pedig nem csak a számlák kiállításában tud segíteni, hiszen ez egy sokkal összetettebb feladat. Az egész folyamatban részt tud venni, egészen onnan, hogy akár még abban is tud segíteni, milyen számlázó programot válassz. De át tudja venni tőled a számlák kiállításán túl a bejövő számlák rögzítését, banki átutalását és a könyvelési anyag összekészítését is.

Cégvezetőként nem biztos, hogy pénzügyi végzettséggel rendelkezel, ennek ellenére muszáj képben lenned a tevékenységedet érintő szabályokkal. Egy virtuális asszisztens abban is tud segíteni, hogy a tudásod és ismereteid ilyen szempontból is aktuálisak legyenek, hiszen tájékoztat a változásokról, valamint az ehhez kapcsolódóan elvégzendő feladatokról és határidőkről is. A legtöbbet pedig el is tudja végezni helyetted.

Nem csak cégvezetők, de könyvelők is kérhetnek segítséget

Az online számlázás nem csupán a vállalkozóknak, de a könyvelőknek is igen sok plusz feladatot jelent. A könyvelők az esetek többségében nem egyetlen cégnek könyvelnek, több cég számlázásával és könyvelésével naprakésznek lenni pedig időigényes és komoly felelősség, arról nem is beszélve, hogy mennyi adminisztráció. A digitalizációnak köszönhetően a könyvelők az adatrögzítésben tudnak segítségért fordulni a virtuális asszisztensekhez.

Ezen túl pedig az is nagyban megkönnyíti a könyvelő feladatát, ha egy-egy cég precízen és pontosan adja le hónapról hónapra a könyvelési anyagot. Egy pénzügyi területre szakosodott virtuális asszisztensnek ez nem jelent gondot, így az alkalmazása egyaránt előnyös a cégvezetőnek és a könyvelőnek is.