Sokak szemében álommunkának tűnhet a virtuális asszisztencia, hiszen az ember a saját ura és ki sem kell tennie a lábát a lakásából, míg a vállalkozóknak egy kicsit megfoghatatlan lehet ez a létforma. Sokan azért is nem kérik egy virtuális asszisztens segítségét, mert egyrészt úgy gondolják, hogy az ő tevékenységükkel kapcsolatos feladatok otthonról nem elvégezhetők, másrészt pedig átláthatatlannak gondolják ezt a munkavégzési formát. Azért, hogy minden kételyt eloszlassunk, ami vállalkozóként esetleg benned él a virtuális asszisztensekkel kapcsolatban, leírjuk, milyen is egy tipikus napunk.

Munkaidő

A reggel nekünk is ugyanúgy indul, mint bárki másnak, mert annak ellenére, hogy nekünk esetleg nem kell reggel nyolcra beérnünk a munkahelyünkre, igazodunk az ügyfeleink munkaidejéhez, és az általában nyolc-kilenc körül kezdődik mindenütt. Amiben a mi helyzetünk könnyebb, hogy a többségünk a saját otthonában végzi a munkáját, emiatt talán megengedhetjük magunknak, hogy egy picivel később keljünk.

Egy virtuális asszisztens munkanapja nem napi 8 órából áll, ugyanis mi akkor és addig dolgozunk, ameddig az adott feladat vagy megbízás nincs kész. Ebből következik, hogy vannak olyan napok, amikor késő este is ott ülünk még a laptop előtt, és vannak olyan napok is, amikor esetleg csak 2-3 órát dolgozunk. Természetesen te mindig csak az elvégzett munkáért, vagy a munkával töltött időért fizetsz.

Feladatok

A napot – illetve hétfőnként a hetet – a teendőnk áttekintésével és az e-mailek elolvasásával, valamint megválaszolásával kezdjük. Igaz ez a saját levelezésünkre, és az esetlegesen általunk kezelt ügyfél levelezésekre. Ezeket is átolvassuk és megbeszélés szerint megválaszoljuk, vagy előszűrést követően továbbítjuk neked.

Ezután következhetnek a napi feladatok, illetve a projektjellegű munkák. Az, hogy ezeket épp milyen sorrendben látjuk el, függ attól, hogy mennyire sürgősek, valamint attól, hogy miben egyeztünk meg. A virtuális asszisztencia lényege a rugalmasság, így természetesen semmi sincs kőbe vésve, az esetek többségében tudunk alkalmazkodni az egyedi elképzelésekhez és igényekhez.

Kapcsolattartás

Ami sokszor felmerül kérdésként, hogy személyes találkozó és jelenlét nélkül hogyan kivitelezhető a kapcsolattartás. Szerencsére ma már a technika segítségével online megoldható minden, így nem szükséges, hogy személyesen is találkozzunk, és ez a fizikai távolság miatt gyakran nem is megoldható.

Azonban vannak olyan ügyfelek – és velük persze egy városban élünk és dolgozunk – akik igénylik azt, hogy bizonyos időközönként személyesen is konzultáljunk. Ennek sincs semmi akadálya, így ez is a napjaink részét képezi, ha nem is rendszeresen.