Mára már talán minden vállalkozásnak egyértelmű, hogy online jelenlét nélkül esélye sincs a konkurenciával szemben. És ez nem csak annyit jelent, hogy van egy weboldalad, hanem bizony azt is, hogy jelen vagy a közösségi média felületeken, és azt is, hogy valamilyen plusz és hasznos információt, érdekes tartalmat is nyújtasz az olvasóid, ügyfeleid, vevőid számára. Erre az egyik legjobb eszköz a blog. A blogolástól viszont a legtöbb vállalkozó ódzkodik, mert vagy nem tudja, hogyan csinálja jól, vagy nincs rá ideje. Egy virtuális asszisztens segítségével viszont egy olyan marketing eszköz lesz a kezedben, ami nagyon sok lehetőséget teremt, ezért kár lenne veszni hagyni.

Miért küzdesz vállalkozóként a blogolással?

A blogolás bizony egy olyan eszköz, ami csak komolyabb ráfordítás eredményeként hozza meg a várt hatást, ez viszont időt, nagyon sok időt igényel. Vállalkozóként pedig nagy valószínűséggel pont abból szenvedsz leginkább hiányt. Időt kell találnod a blogcikk megírására, a Google Analytics értelmezésére, az olvasói visszajelzésekre, ötletelésre, képgyűjtésre, feltöltésre. Mikor tudsz erre időt szorítani az e-mailek megválaszolása, az üzleti találkozók és az egyéb teendők között?

Arról nem is beszélve, hogy vállalkozóként kicsi az esélye annak, hogy írónak születtél, emiatt a blogolás legtöbbször nem természetes. Még akkor sem az, ha egyébként a blogolás technikai részével tisztában vagy és azt esetleg gyakorlottan kezeled. Éppen ezért nem is szívesen ülsz le írni, mert nem biztos, hogy gördülékenyen jönnek a szavak, és úgy tudod formába önteni a gondolataidat, ahogyan azt egyébként elvárnád magadtól. Emiatt jobb, ha a blogolást rábízod egy gyakorlott virtuális asszisztensre, aki profin kezeli mind a tartalmi, mind technikai hátterét.

Tartalomgyártás

Felmerülhet benned a kérdés, hogy egy virtuális asszisztens hogyan tudja megírni helyetted a blogcikkeket, hiszen te vagy az adott szakma szakértője, neked van tapasztalatod, és neked vannak elmesélhető történeteid is. Ez tény, ugyanakkor az is, hogy ez még nem elég egy sikeres bloghoz. Ahhoz kellenek az ötletek is folyamatosan, és azok felkutatásában például remekül tud segíteni egy virtuális asszisztens, ahogyan egyébként az írásban is. Ha megadod neki a releváns kulcsszavakat, egy gyakorlott VA szinte pillanatok alatt megír belőle egy 2500-3000 karakteres cikket.

A blogolás egyébként is csak akkor célravezető és hatékony, ha rendszeres. Nem teheted meg, hogy amikor van időd, gyorsan legyártasz és felteszel 3-4 cikket, majd utána hetekig vagy hónapokig semmit. Muszáj minden héten legalább egy új tartalommal jelentkezned ahhoz, hogy a közönséged növekedjen, és a keresőlistában is egyre előkelőbb helyet foglalj el. Ha tudod, hogy nem tudsz erre minden héten kellő energiát fordítani, a legjobb, ha ezt a feladatot átadod egy virtuális asszisztensnek minél hamarabb.

A másik, ami miatt egy blog működni, vagy, ha úgy tetszik, élni tud, ha van mellette aktivitás. A legjobb gyakorlat erre az, ha minden, a blogodon kapott megjegyzésre válaszolsz. Ez szintén rengeteg idő, ezért ne te foglalkozz ezzel, hanem bízd rá a virtuális asszisztensedre.

A virtuális asszisztens segít a blogod napi karbantartásában is

Az, hogy esetleg megírod a blog bejegyzésedet, csak a blogolás egy része, mert azt bizony el is kell juttatni az olvasóhoz. Ehhez fel kell tölteni a weboldaladra, aminek szintén megvannak a maga szabályai, hogy működjön is. Kellenek hozzá képek, ábrák, esetleg grafikonok, amiket vagy megkeresel az interneten, vagy te magad elkészíted. Ugye mondanunk sem kell, hogy ez mennyi idő?

És ez még nem minden. A cikkhez meta title és meta description is kell, valamint érdemes biztonsági másolatot is készíteni. Ezeket a feladatokat mind szintén rábízhatod a virtuális asszisztensre, aki legalább olyan profizmussal és gondossággal fogja a te blogodat kezelni, mint a sajátját.