Akármilyen vállalkozásod van, ügyfelekkel és vásárlókkal dolgozol, sőt, azt is mondhatnánk, hogy ügyfelekért és vásárlókért dolgozol. Ez természetes. Azonban az ügyfelekkel foglalkozni is kell, annak érdekében, hogy visszatérő megrendelők legyenek, és olyan is akad, hogy egy vevőnek problémája vagy panasza, azt is meg kell oldani. Egy szóval az ügyfeleket kezelni kell. De erre nem mindig van kapacitásod, azt pedig nem nehéz belátni, hogy ez mihez vezet. Egy virtuális asszisztens ugyanakkor az ügyfélkezelésben is tud segíteni, mielőtt elpártolnak mellőled a megrendelőid, érdemes megfontolnod ezt a lehetőséget. De miért is éri meg kiszervezni az ügyfélkezelést egy virtuális asszisztens számára? Mutatjuk!
Az ügyfélmegtartás magasművészete
Az ügyfelet nem elég megszerezni, meg is kell tartani. Ehhez pedig bizony foglalkozni kell vele. Ha panasza van, ki kell vizsgálni, ha kérdése van, meg kell válaszolni, ha segítségre van szüksége, segíteni kell neki. Ellenkező esetben a konkurenciához fordul a problémáival. A folyamatos taposómalom mellett viszont nem biztos, hogy erre mindig van kapacitásod, de talán még nem is ez okozza a legnagyobb gondot.
Az ügyfelekhez türelem kell, ami nem biztos, hogy a napi tizedik érdeklődés után, millió elvégzendő feladat előtt még megvan. Ilyenkor jön jól egy virtuális asszisztens, aki átveszi tőled ennek a terhét. Ő a századik e-mail és telefonhívás után sem veszti el a fejét, mert tudja nagyon jól, hogy ez a feladata, ezt kell profin megoldania. Ennek köszönhetően pedig javul az ügyfélelégedettség is, aminek az eredménye egyre több hűséges, visszatérő vásárló vagy megbízó.
Válaszadási arány javítása
Nagyon fontos, hogy mennyi e-mailre válaszolsz, és az is, hogy milyen gyorsan reagálsz. Nem kérdés, az ügyfelek azt szeretnék, hogy azonnal válaszolj, ez azonban egy vállalkozás mellett kivitelezhetetlen. Sajnos elkerülhetetlen, hogy egy-egy levél kimaradjon, ahogyan az is, hogy csak napokkal később tudod megválaszolni. Bizonyára nem árulunk egy nagy titkot azzal, hogy ez sok mindent eredményez, csak elégedett ügyfelet nem.
Amennyiben viszont egy virtuális asszisztens kezeli a beérkező ügyfél megkereséseket, garantáltan nem lesz egyetlen olyan levél vagy telefon sem, ami megválaszolatlanul maradna. Ráadásul mivel a virtuális asszisztens számítógép előtt ül a munkaideje nagy részében, azonnal tud válaszolni az egyes üzenetekre, ami nagyon nagy fegyvertényező adott esetben a versenytársakkal szemben.
Szakmaiság és elkötelezettség
Az ügyfelek kezelése megkövetel bizonyos rutint és profizmust. Nem véletlen, hogy nem minden virtuális asszisztens vállalja ezt a feladatot. Aki azonban igen, abban biztos lehetsz, hogy rendelkezik az ehhez szükséges tapasztalattal és készségekkel, valamint a megfelelő infrastruktúrával is. Egészen más élmény lesz az ügyfél számára is, ha egy türelmes és felkészült virtuális asszisztenssel egyeztet mindenféle háttérzaj nélkül. Használd ki bátran ezt a lehetőséget, hogy minél több elégedett ügyfeled legyen!
Legutóbbi hozzászólások