A LinkedIn az egyik legjobban használható közösségi felület, és annak ellenére, hogy ma már Magyarországon is egyre többen regisztrálnak ide, meglehetősen alacsony az aktivitás. A magánszemélyek és a vállalkozások sem használják ki a benne rejlő lehetőségeket, aminek talán az lehet az oka, hogy nem ismerik, hogy mi mindenre lehet használni.

Ennek a problémának a forrása pedig abban keresendő, hogy míg a Facebook és az Instagram üzleti felhasználásáról számtalan írás található, a LinkedIn esetében ez elenyésző. Éppen ezért most szeretnénk segíteni neked, hogy hogyan is válhat a LinkedIn a céged népszerűsítésének egyik leghatékonyabb eszközévé.

De mi az a LinkedIn?

Kezdjük az elején és gyorsan tisztázzuk, hogy mi is ez a felület, amit sokan csak szakmai Facebookként szoktak emlegetni. Azonban míg a Facebooknak a szórakoztatás az elsődleges célja, addig a LinkedInt karrier- és kapcsolatépítésre, álláskeresésre és hirdetésre, valamint egyre inkább marketing célokra használják.

A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai és üzleti közösségi oldala, ami 2003-ban indult, és ma már több, mint 200 országban elérhető. A világon kb. 465 millióan használják és Magyarországon is egyre többen ismerik, amit jól bizonyít az is, hogy ma már 800 ezer hazai felhasználója van.

A LinkedInt vállalkozások, üzletemberek, HR-esek, álláskeresők és munkavállalók használják elsősorban kapcsolatépítésre és álláskeresésre. Kezdetben csak bizonyos szakmák képviseltették magukat – informatikusok, marketingesek és HR-esek – de ma már számtalan egyéb terület szakemberei is megtalálhatók: oktatás, építőipar, távközlés, bankszektor, mérnöki területek, kereskedelem, kreatív szakmák, pénzügyi szolgáltatások, energiaszektor, gyógyszeripar, logisztika stb.

Miért érdemes a cégednek jelen lennie a LinkedIn-en?

Most, hogy már megismerkedtél valamelyest a LinkedInnel, valószínű, már látod, hogy nagyon sok lehetőséget tartogat ez a felület a vállalkozásodnak. Mivel rengetegen használják, nagyon sok emberhez juthatsz el, nagyon sok emberrel ismerkedhetsz meg és ez a legegyszerűbb és legprofibb módja, hogy menedzseld a kapcsolati hálódat. Ha a cégednek vannak blogcikkei, azokat is felteheted ide, amiket aztán felhasználók százai tudnak megosztani, ami nagyon jó reklám a szolgáltatásodnak.

A LinkedInen nagyon sokan keresnek is, és jó hír, hogy a Google is hozza a találatok között a LinkedIn profilokat, ami szintén növelheti a látogatottságod, ezzel együtt pedig a potenciális ügyfelek körét is.

Mivel nagyon sokan használják álláskeresésre a felületet, lehetőséged van fizetett álláshirdetést létrehozni. Sokkal nagyobb a merítési lehetőség és egyáltalán nem lehetetlen még az sem, hogy valamelyik követőd személyében találod meg azt a jól képzett szakembert, akire szükséged van.

Ha követed a LinkedInt garantáltan naprakész leszel az aktuális munkaügyi és szakmai kérdésekben. Arról nem is beszélve, hogy egy jó profil növeli a szakmai hitelességedet is, ami komoly versenyelőnyt jelenthet számodra a konkurens vállalkozásokkal szemben.

Hogyan készíts LinkedIn oldalt a cégednek?

Most, hogy már látod a LinkedIn nyújtotta előnyöket, nem csodálkozunk, ha azonnal szeretnél a cégednek egy oldalt. Lássuk lépésről lépésre, hogy hogyan is hozhatod létre. Először is szükséged lesz egy személyes LinkedIn profilra, mert csak ezzel lehet céges oldalt létrehozni. Regisztrációt követően meg kell adnod a céged nevét, e-mail címét, valamint az alapadatokat: alkalmazottak száma, tevékenységek és szolgáltatások.

Ezt követően készíts egy rövid és frappáns bemutatkozót, figyelve arra, hogy magyarul vagy angolul szeretnéd majd használni a céges oldaladat. Állítsd be profilképnek a logódat, borítóképnek pedig érdemes valami olyan képet, ami kapcsolódik a vállalkozásodhoz vagy a tevékenységedhez.

Ezután már csak annyi a dolgod, hogy felkeltsd a célközönséged figyelmét. Posztolj releváns és érdekes tartalmakat. Jöhetnek videók, blogcikkek, a céged eredményei, munkatársak tapasztalatai, szakmai hírek. Minden, ami kapcsolódik a vállalkozásodhoz és a tevékenységedhez. Arra viszont ügyelj, hogy ne legyél unalmas és az oldalad mindig naprakész legyen. Ha változás történik a cégedben, azonnal frissítsd.

És egy plusz tipp: mindig reagálj a hozzászólásokra és tartsd a kapcsolatot a követőiddel.