Ma már szinte egyetlen vállalkozás sem engedhetné meg magának azt a luxust, hogy nincs jelen a közösségi média felületein. Ennek ellenére még most is sok olyan cég és vállalkozó van, aki vagy egyáltalán nem jelenik meg ezeken az oldalakon, vagy, ha mégis, akkor nincs igazán jelen, egyáltalán nem aktív. Talán ez még rosszabb. Ha úgy döntesz, hogy a cégednek Facebook, illetve Instagram oldalt hozol létre, nagyon fontos, hogy rendszeresen posztolj.

Talán nem árulunk el nagy titkot, hogy nem mindegy, hogy mit is teszel ki. A posztolt tartalom érdekes és aktuális legyen, és valahogyan kapcsolódjon a cégedhez vagy a tevékenységedhez. És mivel egy kép többet mond ezer szónál, talán azon sem lepődsz meg, ha azt mondjuk, hogy a posztjaidat minden esetben színesítsd képpel is, mert anélkül hiába izgalmas egy poszt, a szöveg önmagában nem tudja úgy felkelteni az emberek érdeklődését, mint egy kép. Éppen ezért szinte mindenki biggyeszt ilyen-olyan képeket az írásához bármit is tesz közzé a Facebookon vagy az Instagramon.

Ahhoz, hogy ebből a képerdőből ki tudj tűnni, egyedinek és különlegesnek kell lenned neked is és a posztjaidnak is. Most hozunk egy-két tippet és trükköt, hogy a rengeteg kép közül a te fotódon akadjon meg az érdeklődők szeme.

Milyen képeket posztolj?

Adná magát, hogy a termékedről vagy a szolgáltatásodról tegyél ki képet, azonban önmagában ez nem túl szerencsés. Az emberek többsége nem kifejezetten kedveli a reklámot, ezért a termékedet ne direkt reklám formájában posztold. Érdemes profi fotós segítségét igénybe venni és olyan környezetben készíteni a képeket, amelyek már magukban felkeltik az érdeklődést.

Azonban magadról és a csapatodról nyugodtan ossz meg képeket a közösségi felületeiden. Az emberek szeretnek arcot kapcsolni a termékhez vagy szolgáltatáshoz, mert ez bizalmat ébreszt bennük. Mutasd meg, hogy ki vagy, engedj bepillantást a dolgos hétköznapokba pillanatképek formájában. Azt pedig külön értékelni fogják, ha néhány kulisszatitkot is felfedsz ilyen formában.

Ha az ügyfeleidtől, megrendelőidtől kapsz képet, azokat minden esetben tedd ki az oldaladra. Nagyon jól esik nekik, arról nem is beszélve, hogy ezzel másokat is hasonló cselekedetre ösztönöznek. Arról azonban ne feledkezz meg sosem, hogy engedélyt kérj a fotók készítőitől, mert ellenkező esetben törvényt sértesz.

A mozgókép is kép, tehát élj a videó adta lehetőségekkel is. Nem kell nagy dolgokra gondolni, nem kell egyből egy egész estés filmet forgatnod a vállalkozásodról, de pár, néhány másodperces videóval színesítheted a tartalmadat.

Milyeneket ne?

Politikai és vallási tartalmú képeket soha ne posztolj, mert ezekkel nagyon könnyen megbánthatsz másokat. Ha pedig valaki nem a te nézeteiddel ért egyet, nagyon gyorsan el fog pártolni mellőled. Nagy valószínűséggel a céged nem politikával és nem vallással foglalkozik alapvetően, ezért ne is keverd bele ezeket.

Rossz minőségű, silány képeket ne használj! Tartsd szem előtt azt, hogy az általad posztolt tartalmakkal téged is azonosítanak. Ezért mindig jó minőségű, lehetőleg szakember által készített fotókat tegyél ki a Facebook és az Instagram oldaladra is. Ez nem jelenti azt, hogy soha nem jelenhet meg egy selfie vagy spontán kép a közösségi médiában rólad, de ügyelj arra, hogy az is élvezhető legyen ne csak tartalmában, hanem minőségében is.

Kell szerkeszteni?

Nem muszáj, de érdemes kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. Ha profi képeket teszel ki, azt a fotós úgyis retusálja, esetleg effektekkel látja el. De te magad is szerkeszthetsz a képeken, mielőtt a nagyközönség elé engeded őket. Számos alkalmazás és program van erre, rengeteg féle technika és filter, amelyeknek köszönhetően egyedi és különleges tartalmat tudsz gyártani.