Ma már olyan ütemben fejlődik a digitális kereskedelem, hogy szinte azt mondhatjuk, nem azért kell jelen lenni az online térben, hogy növeljük az eladásainkat, hanem azért, hogy egyáltalán versenyképesek maradjunk. Annak érdekében pedig, hogy ez eredményes is legyen, élnünk kell az online marketing adta lehetőségekkel. Ennek egyik nagyon hatékony eszköze tud lenni a landing page, ami igen sok új vásárlót és megrendelőt tud eredményezni, ha jól működik.

Mi az a landing page?

A landing page – amit hívhatunk landing oldalnak, landoló oldalnak és érkező oldalnak is – egy olyan tematikus oldal, amelyen csupán egyetlen ajánlatot mutatunk be az érdeklődőnek. Ez az az oldal, ahova érkezik, vagy hogy stílusosak legyünk, landol a látogató, miután rákattintott egy, az interneten megtalálható hirdetésünkre.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy miért van erre szükség, hiszen ott van a weboldalad, ahol részletesen bemutatod a termékeidet vagy szolgáltatásaidat és ahol fel is tudják venni a kapcsolatot veled. Ez természetesen nagyon jó, de a landing page lényege pont az, hogy ott nem kell a látogatónak átbogarásznia az egész honlapot vagy webshopot, egyből készen kapja az ajánlatot, ami nagyban leegyszerűsíti, ezzel együtt pedig lerövidíti az egész folyamatot.

Milyen céllal készül?

A landing page általában háromféle célból készülhet, azonban abban mind megegyezik, hogy cselekvésre szeretné ösztönözni az olvasót. Az egyik az átkattintás, amikor arra szeretnénk ösztönözni a látogatót, hogy kattintson tovább a weboldalunkra vagy a webshopunkra. Ilyenkor a végleges ajánlat természetesen nem a landoló oldalon van, az csupán figyelemfelkeltésként szolgál.

Azonban sokkal gyakoribb, hogy leadgenerálásra vagy értékesítésre használjuk az érkező oldalt. Előbbi esetében az a cél, hogy az olvasó megadja az elérhetőségét, és utánkövetéssel érdeklődőt tudjunk belőle csinálni. Ilyenkor később olyan konkrét ajánlatokat tudunk e-mailben küldeni neki, ami felkelti az érdeklődését, aminek köszönhetően sokkal könnyebb vásárlásra, megrendelésre ösztönözni.

Ha pedig a landing oldallal az a célunk, hogy értékesítsünk valamit, akkor az adott termék vagy szolgáltatás bemutatására használjuk. Ilyenkor minden szükséges adatot és információt megadunk, valamint a landing page végén biztosítjuk a lehetőséget is a vásárlásra, meggyorsítva ezzel a döntést.

Mitől lesz jó?

Természetesen a fenti célok csak akkor tudnak megvalósulni és akkor tud eredményesen működni a landing page, ha jól van felépítve. A jó landoló oldal átlátható és lényegre törő, pont ezért csak egyetlen oldalból áll, és csak egyetlen célra koncentrál. Ugyanakkor mindezt úgy kell megvalósítani, hogy a látogató minden információt megkapjon és ne veszítse el az érdeklődését.

A landing page szerkezetileg nem bonyolult, mert kell egy ütős és vonzó cím, egy-két jó minőségű, figyelemfelkeltő fotó, olyan szöveg, amelyből egyértelművé válik, hogy mit szeretnénk tőle, végül pedig egy feltűnő gomb, ami cselekvésre ösztönöz. A lényeg a tartalomban van. Egyrészt a látogatónak azt kell kapnia, amit a hirdetésben ígértünk neki, másrészt úgy kell bemutatni a termékünket, hogy nem annak tulajdonságait soroljuk fel, hanem inkább azt kell hangsúlyozni, hogy milyen problémákra kínál megoldást. Gondolkodjunk a vevő fejével és úgy mutassuk meg az ajánlatunk, hogy a végén ne legyen kérdés számára, hogy kattintson-e.