2020 nagyon nem úgy alakult, ahogyan azt az év elején terveztük. Sokaknak kellett újragondolni önmagukat és azt is, hogy mivel foglalkozzanak, és legalább ugyanennyi embernek kellett újraszervezni a vállalkozását, hogy alkalmazkodni tudjon a kialakult helyzethez. Sokan tértek át ideiglenesen vagy véglegesen az otthoni munkavégzésre, amelynek köszönhetően egyre több vállalkozónak és cégvezetőnek vált egyértelművé, hogy mi minden végezhető el home office-ban. Ennek köszönhetően a virtuális asszisztensek is előtérbe kerültek, hiszen kellő szakértelemmel otthonról vagy a saját irodájukból online támogatják a vállalkozásokat, rengeteg terhet levéve így a cégvezetők válláról. Mai írásunkban összeszedtük, hogy milyen területeken számíthattál 2020-ban a virtuális asszisztensekre, és miket szervezz ki már most, hogy a 2021-es év könnyebb és eredményes legyen.

Könyvelés és pénzügyi adminisztráció

Az év közepe hozott egy másik változást is, jelesül azt, hogy július 1-től kezdve az összes olyan számláról adatot kell szolgáltatni a NAV felé, amelyet nem magánszemélynek állítasz ki teljesen függetlenül attól, hogy mekkora az ÁFA tartalma. Itt szeretnénk megjegyezni, hogy 2021. január 1. után már azok a számlák is NAV bekötés érintettek lesznek, amelyeket magánszemélyeknek állítasz ki, emiatt, ha esetleg eddig még nem tértél volna át az online számlázásra, érdemes minél hamarabb megtenned. De ezzel ne a saját kapacitásod terheld, hanem add át a számlázást egy virtuális asszisztensnek, így biztos lehetsz abban, hogy a számlázásod naprakész és pontos lesz.

A könyvelési anyag összeállítása szintén olyan rendszeres feladat, ami nagyon sok időt vesz igénybe. Nem elég, hogy minden hónapban össze kell állítanod a könyvelődnek, ha bármilyen kérdés vagy probléma felmerül, azt orvosolni kell, ráadásul minél hamarabb, mert szorítanak a határidők. Azonban, ha ezt egy virtuális asszisztens végzi, és nem te, neked nem kell aggódnod amiatt, hogy esetleg bármilyen feladattal vagy határidővel megcsúszol. A virtuális asszisztens tud egyeztetni a könyvelőddel, a felmerülő kérdéseket megválaszolja, így neked ezzel egyáltalán nem kell foglalkoznod.

Levelezés

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a levelezés mennyi időt felemészt, arról nem is beszélve, hogy mennyire frusztráló, hogy azt látod, hogy ott sorakoznak az inboxodban az olvasatlan, megválaszolásra váró levelek. Add át az e-mailek kezelését egy virtuális asszisztensnek, aki minden nap előszűri neked a leveleket, hogy neked már tényleg csak az igazán fontosakkal kelljen foglalkoznod.

Naptár kezelés

Cégvezetőként bizonyára számtalan megbeszélésed, üzleti tárgyalásod és találkozód van, és nem biztos, hogy minid tudod követni, hogy éppen hol is kellene lenned. Azonban, ha a naptárad egy virtuális asszisztens kezében van, biztosan mindig tudod, hogy kivel és mikor kell találkoznod.

Közösségi média menedzsment

A 21. században egyetlen vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen a weben és a közösségi média különböző platformjain. Azonban ma már nem elég csak ott lenni, érdekes és hasznos tartalmat is kell szolgáltatni. A posztok, blogcikkek írása és azok posztolása rengeteg időt elvesz, főleg akkor, ha nem is vagy írói vénával megáldva. Egy virtuális asszisztens azonban profin kezeli mindezt, ezért ne te töltsd ezzel az időt.

Ügyfélszolgálat

Ha csak egyetlen feladatot szeretnél kiszervezni 2021-ben, az legyen az ügyfélszolgálat. Ahogy növekszik a vállalkozásod és egyre több ügyfeled, vásárlód van, egyértelmű, hogy egyre több levél és telefon lesz, amit egy idő után lehetetlenség egyedül kezelni. Ha viszont nem, vagy csak késve tudsz válaszolni egy-egy megkeresésre, lemaradhatsz megrendelésekről vagy megbízásokról. Add át az ügyfélszolgálat kezelését egy virtuális asszisztensnek, így biztosan nem marad egyetlen kérdés vagy reklamáció sem válasz nélkül.