A pénzügyi adminisztráció egy vállalkozás egyik legfontosabb eleme, hiszen mind a kiadások, mind a bevételek esetében naprakésznek kell lenned, hogy tudd, nyereséges-e a céged, rendben megy-e minden. A vállalkozásod növekedésével pedig együtt jár az adminisztratív terhek emelkedése is, és egy idő után ez már nagyon sok idődet emészti fel. Azonban egy virtuális asszisztens segítségével neked egyáltalán nem kell ezzel foglalkoznod, hiszen ő elvégzi helyetted a számlázást, a könyvelési anyag összekészítését, és még megannyi egyéb feladatot is.

Könyvelési és bérszámfejtési feladatok

A könyvelődnek hónapról hónapra precízen át kell adnod a könyvelési anyagot, hogy ő el tudja készíteni a bevallásokat, és a bérszámfejtést is. És a „megpróbáltatások” nem érnek azzal véget, hogy minden hónapban átadod az anyagot, mert szükség lehet egyeztetésre, korrigálásra és módosításra. Ez pedig mind idő és energia, nem véletlen, hogy a vállalkozók többsége nem szívesen végzi ezeket a feladatokat.

Viszont, ha egy virtuális asszisztens segít neked a könyvelési anyag összeállításában, a további terheket is leveszi a válladról. Add át ezt a feladatot egy online vállalkozás támogatónak, és ő amellett, hogy minden hónapban pontosan összekészíti a könyvelési anyagot, a jelenléti íveken összesíti a munkaórákat, a könyvelőddel is tartja a kapcsolatot és minden kérdést megválaszol, minden felmerülő problémát megold.

Számlázás

Az online számlázásnak köszönhetően ugyan a számlák kiállítása már nem kézzel történik, ennek ellenére igen sok időt vesz igénybe, főleg egy-egy többsoros bizonylat elkészítése. És a számlázásnál nagyon oda kell figyelni, hiszen a vevő adatai mellett pontosan fel kell tüntetni a különféle tételeket, az ÁFA mértékét, a mennyiséget, a nettó és bruttó árat, és még számtalan egyéb dolgot. Éppen ezért nem lehet számlázni kapkodva, vagy úgy, hogy csak gyorsan legyek rajta túl. Mivel január elsejétől kezdve minden kiállított számláról adatot kell szolgáltatni a NAV felé is, még inkább körültekintőnek kell lenni ez ügyben.

Viszont jó hír, hogy pont az online számlázás bevezetése miatt gyakorlatilag egy számla bárhonnan kiállítható. Egy virtuális asszisztens pedig nem csupán a számlát tudja elkészíteni helyetted, de kiküldi azt a vásárlóknak és a partnereidnek, és a kapcsolatot is tartja velük, ha bármi kérdés, kérés vagy probléma adódik.

Banki feladatok

Bankszámla kivonatok, utalások, kiegyenlítések, és még ki tudja mi minden, aminek elvégzését szintén átadhatod egy virtuális asszisztensnek. Mivel ezek a feladatok online elintézhetők, nem kell neked bajlódnod ezekkel is. A virtuális asszisztens összeállítja az utaláshoz a listát, rögzíti a tételeket, hogy neked csak annyi feladatod legyen, hogy jóváhagyod az utalásokat. Hidd el, nagyon sok időt spórolhatsz már ezzel is.

Jelentések, kimutatások és riportok készítése

Végül pedig az nem kérdés, hogy annak érdekében, hogy a cégeddel kapcsolatos fejlesztésekről és bővítésekről tudj dönteni, nagyon jól kell ismerned a pénzügyeidet. Egy vállalkozás pénzügyeinek átlátása azonban nem egyszerű, hiszen nem két-három tételről beszélünk csupán. Egy virtuális asszisztens olyan naprakész és pontos kimutatásokat tud neked készíteni, legyen szó akár heti, havi vagy éves riportról, aminek segítségével felelősségteljesen tudsz dönteni minden fontos és stratégiai kérdésben.