Ma már egyre több vállalkozás van jelen a különféle közösségi oldalakon, ami most már nem csupán a Facebookot és az Instagramot jelenti, de a Twittert és egyre inkább a LinkedInt is. Egy jól felépített social media oldal rengeteg marketing lehetőséget rejt magában, arról nem is beszélve, hogy bizonyos célcsoportokhoz gyakorlatilag lehetetlen eljutni máshogy. Éppen ezért te sem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy nem foglalkozol ezekkel a lehetőségekkel.
Egy vállalkozás közösségi oldalait azonban rendszeresen karban kell tartani ahhoz, hogy a várt eredményeket hozza, nem elég olykor-olykor kitenni egy-egy posztot vagy hírt. Ez viszont idő és energia, főleg akkor, ha nem csupán Facebook oldalban gondolkodsz, hanem valódi közösséget is szeretnél építeni. Egy virtuális asszisztens viszont ebben is tud segíteni, hogy ne neked kelljen naponta több órát a különböző social media felületeken töltened.
Közösségi oldalak létrehozása és kezelése
Már a legelső lépésétől kezdve számíthatsz a virtuális asszisztensedre a közösségi média oldalak esetében is. Ez azt jelenti, hogy neked még az egyes felületek létrehozásával sem kell bajlódnod, megteszi azt helyetted a VA. Létrehozza a céges oldalhoz szükséges személyes oldalt legyen szó Facebookról, Instagramról vagy LinkedInről, majd feltölti adatokkal. Megadja az összes szükséges információt, hogy a leendő ügyfeleid és az érdeklődők még könnyebben megtalálják a vállalkozásod.
Az általános és biztonsági beállítások után pedig jöhet az oldalak feltöltése tartalommal. Ugyanis a közösségi felületeknek csak akkor van értelme, ha rendszeresen hasznos és érdekes tartalommal töltöd meg, ugyanis csak így tud eredményesen működni. A virtuális asszisztensed természetesen ebben is segítségedre siet. Megírja a posztokat, megkeresi az érdekes és releváns cikkeket, elkészíti hozzá a képeket, és mindezt posztolja is, hogy napról napra, hétről hétre hasznos ötletekkel és tanácsokkal örvendeztesd meg a követőid.
Ahhoz, hogy valóban be tudd építeni a közösségi oldalaid a marketing startégiádba, a virtuális asszisztens a különböző előzetes kutatásokban, majd pedig az elemzésekben is segít. Ez magában foglalja a célközönség elemzését, a konkurenciád vizsgálatát, valamint a tartalomstratégia felépítését is. Az eredményeket pedig akár monitorozza is, hogy az alapján optimalizálni tudjátok a tartalmat.
Hirdetések kezelése
Az egyes felületek azonban nem csupán posztokból állnak, a siker érekében elengedhetetlenek a hirdetések is. A virtuális asszisztens segít a hirdetések beállításában és létrehozásában akár Facebookról, akár Instagramról vagy Google-ről van szó. Ezek nagyon fontosak, hiszen a jól eltalált hirdetésed a népszerűségedet és ezzel párhuzamosan a bevételedet is növeli.
Miért van erre szükség?
És, hogy miért van minderre szükség? Egyrészt azért, mert a különböző social media felületek bizalmat építenek, aminek köszönhetően a saját márkádat is felépítheted. A közösségi médiának köszönhetően azonnal megoszthatod az újdonságokat, híreket és érdekes tartalmakat, amelyek így garantáltan azokhoz jutnak el, akiknek szánod. Emellett pedig ezen felületek használatával sokkal könnyebben elérheted és megszólíthatod a célközönséged, aminek az eredménye több megrendelő, több vásárló, vagyis nagyobb bevétel lesz.
Legutóbbi hozzászólások