Mindenkinek szüksége van pihenésre, neked is. Azért, hogy hatékonyan és újult erővel tudj nekivágni 2021-nek, most, az ünnepekben vonulj vissza és pihenj. De akkor mi lesz a leveleiddel és a telefonhívásokkal? Jól gondoljuk, hogy ez a kérdés zakatol benned legelőször? Ha van virtuális asszisztensed, emiatt nem kell aggódnod. Mutatjuk, hogy miért.

A virtuális asszisztens vállalkozó

Ezt csak azért írtuk le még egyszer, hogy tudd, ez azt jelenti, hogy lényegesen rugalmasabban tudja a tevékenységét végezni, mint például egy alkalmazott. Ha a virtuális asszisztens úgy dönt, este, hétvégén és akár ünnepnapon is tud segíteni neked. Azt persze meg kell jegyeznünk, hogy ennek általában ára van, ezért ne lepődj meg, ha az esti, hétvégi és ünnepnapokon történő munkavégzésre magasabb óradíjat számol a VA.

Azonban ez a magasabb díj megéri, ugyanis ezzel rengeteg stressztől kímél meg és hatalmas terhet vesz le a válladról a virtuális asszisztens. Jelesül azt, hogy nem kell az év 365 napján rendelkezésre állnod, végre megengedheted magadnak azt a „luxust”, hogy feltöltődj és kikapcsolódj. Vállalkozóként erre a legnehezebb időt szakítani, viszont, ha egy virtuális asszisztens segítségét veszed ilyenkor igénybe az olyan, mintha akkor is dolgoznál, amikor pihensz, így egyáltalán nem esel ki a ritmusból és a körforgásból.

Hogyan tud segíteni, amikor te pihensz?

A gyakorlatban ez leginkább úgy valósul meg, hogy kvázi ügyeletet tart, amikor te szabadságon vagy. Ez elsősorban a levelezésed és a telefonhívások, valamint az ügyfélszolgálat kezelését jelenti. Mert azt bizonyára te is tapasztaltad, hogy szinte nincs az évnek olyan napja, amikor ne esne be egy-két e-mail vagy telefonhívás.

A virtuális asszisztens megnézi a levelezésedet, ha kell megválaszolja őket, ha kéred, továbbítja az igazán fontosakat neked, te pedig el tudod dönteni, hogy akarsz-e ezzel foglalkozni vagy sem. Ugyanez a helyzet a telefonnal is. Megteheted, hogy átirányítod a céges telefonod a virtuális asszisztensre, aki tájékoztatja az érdeklődőket, azonban, ha nagyon fontos hívásod érkezik, akár SMS-ben, akár telefonon értesít téged. Így garantáltan nem szalasztasz el egyetlen lényeges hívást sem.

Ügyfélszolgálat az ünnepek alatt

Az ünnepi időszak minden szempontból felfokozott egy vállalkozó, de a vásárlók vagy az ügyfelek életében is. Ebben az időszakban a dömping egyértelműen karácsony előtt, utána pedig a két ünnep között várható. Előtte azért, mert mindenki igyekszik beszerezni még az ajándékokat az utolsó pillanatban is, karácsony után pedig az esetleges cseréket és panaszokat kell kezelni. Ez utóbbi pedig nem tűr halasztást, hiszen egy elégedetlen vásárló nem pont a türelméről híres.

Éppen ezért az ügyfélélmény miatt elengedhetetlen, hogy az érdeklődéseket és kérdéseket megválaszold közvetlenül karácsony után. Egy virtuális asszisztens abban is tud segíteni ebben az időszakban, hogy az ügyfeleid a lehető legrövidebb időn belül választ és segítséget kapjanak. Ez nagyon fontos, mert így elérhető az, hogy a nem jól választott ajándék ellenére is elégedett legyen a vevő.