Helyes megvalósítás esetén a social selling az egyik leghatékonyabb értékesítési stratégia, mivel képes hiteles, kölcsönösen előnyös kapcsolatokat kialakítani és eljutni a vásárlókhoz az online közösségekben. Ez egy nagyon jelentős terület, ugyanis például a B2B vásárlók kb. háromnegyede használja a közösségi médiát üzleti döntéseinek támogatására.

A social selling legnagyobb kihívása azonban az, hogy időigényes, és az érdemi eredmények elérése eltarthat egy ideig. Az eladók emiatt gyakran kerülik vagy kudarcot vallanak, mert nincs idejük helyesen csinálni. Szerencsére egy virtuális asszisztens bevonásával te is sikeresen használhatod a social sellinget anélkül, hogy egyszer is kudarcot vallanál. Mutatjuk, hogy hogyan!

A virtuális asszisztens segít a célcsoport meghatározásában

Mint minden értékesítési stratégia esetén, a social selling esetében is az első lépés annak a kitalálása, hogy kit is céloz meg. A közösségi médiában nagyon sokan vannak, ezért nagy a zaj, emiatt elengedhetetlen a célcsoport fő jellemzőinek, így pedig végsősoron a célközönség pontos meghatározása. Ez alapján a virtuális asszisztens segíthet a megadott jellemzők mentén a potenciális vásárlók és stratégiai partnerek felkutatásában.

Érdemes azonban a kutatást kiterjeszteni és nem csupán a leendő ügyfelekre korlátozni. Ugyanis a social selling az értékesítés mellett felhasználható különféle stratégiai kapcsolatok kialakítására és fenntartására, mint például a téged ajánló partnerek, az ajánlott gyártók, vagy az esemény – és médiapartnerek felkutatására is. A virtuális asszisztens abban tud segíteni, hogy létrehoz egy listát a meglévő és lehetséges partnerekről, hogy pontosan meghatározható legyen a stratégia.

Content terv előkészítése

A közösségi oldalak nagy előnye, hogy megfelelően érdekes és hasznos tartalom mellett bizalmat ébreszt a leendő ügyfelekben, vásárlókban, így elősegítve a későbbi értékesítést. Ehhez természetesen szükség van ezen tartalom megtervezésére és elkészítésére. Ez hosszútávon tud hatni, ezért is vesz több időt igénybe az, hogy a social selling gyümölcse beérjen.

Az ötletelés azonban nem kevés kapacitásodat kötheti le, és szintén kutatómunkát igényel, hogy valóban releváns tartalmak kerülhessenek a közösségi média felületeidre. A célközönség és a megjeleníteni kívánt témák ismeretében a virtuális asszisztens elvégzi az ehhez szükséges kuatatásokat és segít összeállítani egy tartalomtervezetet, sőt, igény esetén magát a tartalmat is.

Eredmények mérése, riportok készítése

A social selling azonban mit sem ér monitorozás nélkül. Anélkül csak ott vagy az online térben, és várod az eredményeket, amelyek azonban nem jönnek ám maguktól. Azért tenni kell. Annak érdekében, hogy a stratégia valóban hatékony és sikeres legyen, ismerned kell az elért eredményeket, hogy szükség esetén beavatkozhass. Ez azonban – talán már meg sem lepődsz – ugyancsak időigényes. Viszont jó hír, hogy a virtuális asszisztens ezt is meg tudja csinálni helyetted.