Sokkal hatékonyabb az a toborzási metódus, amikor mi magunk keresünk jelöltet, mintha hirdetést adnánk fel, és a beérkező pályázatokból kellene megtalálnunk azt, aki igazán beválik majd. Szerencsére ma már a LinkedInen és egyéb platformokon nagyon sok lehetőség van, azonban a megfelelő alkalmazottak felkutatása rettentő időigényes, és akkor nem beszéltünk még a kiválasztásról és a betanításról sem. Egy virtuális asszisztens azonban a toborzásban is tud segíteni. Hogyan? Mutatjuk!

A potenciális jelöltek felkutatása

Egy kiválasztási folyamatban ez a lépés veszi igénybe a legtöbb időt, viszont jól tudjuk, hogy kihagyhatatlan, hiszen, ha nincs jelölt, nincs kit interjúztatni és felvenni. A kutatómunka során két dolog okozhat igazán nehézséget: ha túl általános, vagy, ha túl speciális követelményeknek kell megfelelni. Előbbi esetben nagyon sok ember jöhet szóba, míg utóbbi esetben nagyon nehéz lesz megtalálni azt a néhányat, aki alkalmas lehet.

Éppen ezért, nagyon sok időt kell eltölteni azzal, hogy azokat a jelölteket találd meg, akik tényleg megfelelnek minden elképzelésednek. Nagy valószínűséggel ennyi szabad kapacitásod neked nincs. De nem baj! Add meg a virtuális asszisztensnek a keresési szempontokat, és ő az alapján felkutatja neked a legalkalmasabb embereket. Rengeteg időt spórolhatsz azzal, ha neked már csak egy jól összeállított listából kell választanod.

Az állásinterjúk megszervezése és koordinálása

Ha összeállította a jelöltek listáját a virtuális asszisztens, természetes, hogy szeretnél megismerkedni velük, hogy el tudd dönteni, ki az, aki valóban a leginkább passzol az elvárásaidnak. A megbeszélések szervezése azonban megint csak igen időigényes, hiszen egyeztetni kell a jelöltekkel, azt össze kell fésülni a te naptáraddal, és ehhez jön még az, ha közbejön valami neked vagy esetleg a jelöltnek. Az megint boríthat mindent, amiatt akár többször is át kell szervezni az egészet.

Ezzel sem neked kell foglalkoznod, ha egy virtuális asszisztensnek átadod. Ő megbeszéli az interjú időpontját az ügyfelekkel, emlékeztető e-mailt küld nekik, kezeli a felmerülő kérdéseket és problémákat. Ezen kívül pedig segít neked is felkészülni a beszélgetésre azzal, hogy például előre elküldi a jelölt önéletrajzát.

Az elutasított jelöltek kezelése

Természetes, hogy több embert hallgatsz meg, mint ahányat majd felveszel, emiatt szükség van arra is, hogy az elutasított jelöltekkel is foglalkozz. És most nem arra gondolunk, hogy írni kell nekik miszerint nem rájuk esett a választás. Inkább arra, hogy annak ellenére, hogy most nem őket választottad, a későbbiek folyamán adódhat olyan helyzet vagy olyan pozíció, amire viszont kiválóan megfelelhet.

Ezért érdemes egy adatbázist vezetni az elutasított emberekről is, hiszen egy másik toborzás alkalmával nagyon jól jöhet, hogy nem a nulláról kell elkezdeni elölről, hanem van már egy olyan listád, amiből válogathatsz. Ebben az adatbázisban érdemes rögzíteni, a adott jelölt LinkedIn profilját, illetve azt is, hogy miért nem vetted fel, valamint azt, hogy milyen munkakörre tudnád elképzelni. Természetesen mindezt szintén rábízhatod a virtuális asszisztensre.