Egy vállalkozásban rengeteg napi teendő és feladat van, aminek az elvégzése nagyon sok időt vesz igénybe. Azonban, ha az összes üzleti feladatot egyedül szeretnéd elvégezni, az egy idő után kifejezetten stresszes és kontraproduktív tud lenni. Ezért a legjobb az, ha egyes feladatokat megbízható szakembernek, például egy virtuális asszisztensnek delegálsz. Ugyanis a virtuális asszisztensek olyan képzett és tapasztalt szakemberek, akik segíthetnek neked a termelékenység és a hatékonyság növelésében azzal, hogy élvégeznek helyetted bizonyos feladatokat. Lássuk, melyek azok a stresszes feladatok, amelyeket átadhatsz egy VA-nak!

Adminisztratív feladatok

Az adminisztratív feladatok tipikusan azok a feladatok, amelyek rendszeresen ismétlődnek, időigényesek és megterhelőek. Noha nem befolyásolják közvetlenül az üzleti növekedést, mégis el kell végezni, hogy a működés zavartalan és zökkenőmentes legyen. Te koncentrálj a legfontosabb feladatokra, a következő adminisztratív feladatokat pedig delegáld egy virtuális asszisztensnek: dokumentumok és szerződések előkészítése, adatgyűjtés, adatbázisok kezelése, stb.

Tartalomkészítés

Mind a weboldaladon, mind a közösségi média felületein elengedhetetlen, hogy rendszeresen tegyél közzé valamilyen tartalmat. Lehet az valami apró érdekesség, hasznos információ, esetleg egy vicces kép vagy videó. A hangsúly a rendszerességen van. Ez azt jelenti, hogy hetente többször, tehát nem elég hébe-hóba, amikor épp időd jut rá, mert úgy semmit sem ér. Hogy ez a teher ne a te válladat nyomja, az alábbi feladatokat is nyugodtan rá bízhatod egy virtuális asszisztensre: blogírás, hírlevél megírása, Facebook és Instagram posztok elkészítése, kreatívok gyártása, stb.

Közösségi média menedzsment

A közösségi média menedzsment szorosan kapcsolódik a tartalomkészítéshez, ugyanakkor mégis egy kicsit más, azonban nem kevésbé fontos, sőt. A közösségi média aktív használata, az azon történő aktív jelenlét ma már elengedhetetlen, és a sikeres értékesítés hatékony eszköze. Azonban – a tartalomkészítéshez hasonlóan – igen időigényes feladat, ami csak akkor tud jól működni, ha van időd foglalkozni vele. Minden bizonnyal nincs, és emiatt csak idegeskedsz nap mint nap. Kíméld meg magad ettől és add át az ezzel kapcsolatos feladatokat is: közösségi média oldalak kezelése, posztolás, vélemények és üzenetek megválaszolása, panaszkezelés.

Financial charts on the table with laptop

Értékesítés és ügyfélkezelés

A kettő bizony szorosan összefügg, és tulajdonképpen egyik a másik nélkül nem is létezik. És abban is megegyezik mindkettő, hogy igen sok időt tud felemészteni, viszont nem teheted meg, hogy nem foglalkozol vele, hiszen, ha például egy potenciális érdeklődő nem kap szinte azonnal választ a kérdésére, mást fog keresni. Az értékesítés pedig gyakran jár együtt azzal, hogy a lehetséges ügyfeleket fel kell kutatni, és meg kell keresni e-mailben vagy telefonon, ez pedig megint csak idő. De szerencsére egy jó virtuális asszisztens mellett ezt sem kell egyedül csinálnod. A VA segítségedre lehet ebben is: piackutatás, hívások és e-mailek kezelése, ügyfél kérdések és megkeresések megválaszolása.