Elborítanak a napi teendők? Sosem érsz a feladatlistád végére? Nem marad energiád a stratégiai kérdésekre? Arról pedig már nem is álmodsz, hogy pihenhetnél is? Ha bőszen bólogattál, miközben ezeket a kérdéseket olvastad, virtuális asszisztensre van szükséged. Minél hamarabb keress egy jó VA-t és kezdj el együtt dolgozni vele! Jó, jó, de hogyan? Mutatjuk!
Találd meg a számodra legmegfelelőbb virtuális asszisztenst!
A virtuális asszisztenssel való együttműködés első lépése, hogy egyáltalán felismered a tényt, hogy szükséged van valakire, aki elvégzi helyetted azokat a feladatokat, amelyekre neked nincs időd, vagy éppen túl sok idődet foglalják le, vagy esetleg nem szívesen csinálod. Az már félsiker, ha ezt felismerted és megfogalmaztad.
Ezután el is kezdheted a számodra legalkalmasabb virtuális asszisztens felkutatását. Írd össze az összes olyan feladatot, amit szeretnél átadni, és állítsd össze a munkakört, hiszen, ha te magad sem tudod, hogy pontosan milyen feladatok elvégzésére keresel szakembert, nem fogod megtalálni a legjobbat. Erre ne sajnáld az időt, mert ez az alapja mindennek.
Ha megvan, hogy kit is szeretnél, kezdd el keresni. Adj fel hirdetést! Számos olyan csoport van például a Facebookon is, ahol célirányosan virtuális asszisztenseket kereshetsz. Arra készülj fel, hogy biztosan több jelentkező is akad majd, őket a saját szempontjaid szerint szűrheted, illetve próbafeladatot is kérhetsz. Ez nem ritka a VA szakmában, egy virtuális asszisztens sem fog emiatt neheztelni.
A próbafeladat után bizonyára le tudod szűkíteni a kört, egy-két, maximum három jelöltre. Velük érdemes személyesen beszélni. Ha van rá lehetőség, ez tényleg személyes találkozót jelentsen, ha ez nem kivitelezhető, akkor pedig az online térben tartsatok egy megbeszélést. Ez nagyon fontos, ugyanis ez alapján a benyomás alapján fogod kiválasztani azt az egyet, akivel elkezditek a közös munkát.
Minden kezdet nehéz?
Azt a közös munkát, amelynek az elején minden bizonnyal szükséged lesz a türelmedre. Ugyanis a feladatok átadása, a folyamatok ismertetése nem megy egyik napról a másikra. Ráadásul a virtuális asszisztenssel való együttműködés olyan szempontból is speciális, hogy nem vagytok egy légtérben, a betanítás online zajlik.
Azonban emiatt ne bosszankodj, ne sajnáld az időt ezekre a kezdeti lépésekre, azon pedig pláne ne agonizálj, hogy mennyivel kevesebb idő lenne, ha inkább te magad csinálnád meg az adott feladatot a magyarázkodás helyett. A virtuális asszisztensre úgy tekints, mint egy hosszabb távú befektetésre, és hidd el, hogy busásan megtérül az az idő, amit az első pár hétben ráfordítasz.
A saját érdekedben minden feladatot egyértelműen és alaposan magyarázz el. Ne felejtsd el, hogy ami számodra egyértelmű, az a virtuális asszisztensnek újdonság, ezért mindent mondj el pontról pontra, lépésről lépésre.
Nagyon fontos, hogy azt is tisztázzátok, hogyan történik a kapcsolattartás és a dokumentumok megosztása. A virtuális asszisztensek rugalmasak, és a legtöbb esetben nem ragaszkodnak egyetlen rendszerhez, szívesen használják azt, ami neked a megszokott vagy a legkényelmesebb.
Ha egy üzlet beindul
Szokták mondani, ha belendül valami, és te is ezt fogod érezni, ahogyan a virtuális asszisztens egyre rutinosabb lesz a neked végzett feladatokban. Fogod tapasztalni, hogy mennyi terhet levesz a válladról, és, hogy mennyivel könnyebb lesz így az életed.
Fontos azonban, hogy akkor is rendszeresen egyeztessetek, ha már minden megy gördülékenyen, ugyanis a rendszeres visszajelzés mindkét félnek – tehát neked is, és neki is – elengedhetetlen. Minden feladatnál kommunikáld az elvárásaid, hiszen csak így tudtok sikeresen együttműködni.
Legutóbbi hozzászólások