Akár szereted, akár nem, a közösségi média nagyon fontos szerepet tölthet be a marketing stratégiádban. Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy egy vállalkozásnak ne legyen legalább Facebook oldala, hiszen az emberek többsége ma már nem csupán a Google-ben keres vásárlás előtt, hanem bizony szétnéz a Facebookon is. Ennek az az oka, hogy ezen a felületen visszajelzést kaphatsz a termékedről vagy a szolgáltatásodról, és egy potenciális érdeklődő szeretni azt is megnézni, hogy a korábbi vásárlóid, ügyfeleid mit mondtak rólad.
Pont ezért ezeket a felületeket sem hanyagolhatod el. Ugyanakkor nem biztos, hogy van annyi időd, hogy kellő figyelmet tudj fordítani a Facebook oldalad és az egyéb közösségi média platformok menedzselésére. Viszont, ha ezt a feladatot átadod egy virtuális asszisztensnek, nem kell emiatt aggódnod. Mai cikkünkben összeszedjük, hogy melyek azok a teendők, amelyeket el tud látni helyetted egy virtuális asszisztens a közösségi felületeket illetően.
Bejegyzések elkészítése és posztolása
Természetesen a Facebookon, az Instagramon és az egyéb oldalakon a legfontosabb a rendszeres jelenlét. Ezek csak akkor működnek, ha hetente több alkalommal is megosztasz olyan érdekes vagy hasznos tartalmakat, amelyek miatt az emberek szívesen látogatják az oldaladat. Lehet ez egy bejegyzés, vagy adott esetben egy videó vagy cikk megosztása is, a lényeg, hogy rendszeresen jelentkezz valamivel.
Ez viszont időigényes, hiszen a posztot meg kell írni, ahhoz képet kell keresni, lehet, hogy azt még szerkeszteni is kell. Ha pedig nem saját tartalmat teszel ki, hanem cikket vagy egyéb érdekességet osztasz meg, azt meg kell keresni, el kell olvasni, hogy megbizonyosodj arról, hogy valóban érdekes és hasznos, végül pedig posztolni kell.
A jó hír viszont azt, hogy mindezt meg tudja csinálni helyetted a virtuális asszisztens. Kitalálja a posztok témáját, elkészíti azokat és ki is teszi az oldaladra. Azt azonban fontos hangsúlyozni, hogy – főleg az együttműködés elején – iránymutatást kell adnod a tekintetben, hogy milyen tartalmakat vársz el annak érdekében, hogy valóban olyan posztok születhessenek, amelyek a legjobban képviselnek téged és a szolgáltatásod.
Kérdések és visszajelzések megválaszolása, kommentek kezelése
A közösségi média – ahogyan a neve is sugallja – lényege pont az, hogy az embereknek is lehetőségük van hozzászólni a posztjaidhoz, kérdést tudnak feltenni, visszajelzést tudnak adni neked. Azonban ezek mit sem érnek, ha te nem kezeled ezeket. Sajnos sok vállalkozónak pont erre nincs ideje, így ezt a területet nem tudja kiaknázni. Ha nem szeretnéd te is ezt a tábor erősíteni, add át ezt a feladatot is egy virtuális asszisztensnek.
A virtuális asszisztens amellett, hogy megválaszolja az esetleges érdeklődéseket és kérdéseket, az oldal látogatóival is tartja a kapcsolatot. Ez nagyon fontos, hiszen könnyebben vásárolunk olyantól, akinél azt tapasztaljuk, hogy bátran fordulhatunk hozzá a kérdésünkkel, vagy esetleg a panaszunkkal, minden esetben választ kapunk.
Legutóbbi hozzászólások