Azt viszonylag könnyű eldönteni, hogy vállalkozóként segítségre van szükséged, amikor már elborítanak a napi teendők. Megteszed a szükséges lépéseket, és megtalálod a számodra legmegfelelőbb virtuális asszisztenst. De hogyan tovább? Mert azt viszont már nehezebb eldönteni, hogy milyen feladatokat is adj át. Az ember vállalkozóként megszokja, hogy egyedül csinál mindent, és emiatt egy idő után hajlamos azt gondolni, hogy csak ő tudja megcsinálni, egész pontosan inkább azt, hogy csak akkor van rendben, ha ő csinálja meg.

Ezt a fajta szemléletet azonban le kell vetkőzni, és vállalkozásod fejlődésének érdekében meg kell tanulnod delegálni a feladatokat. Ma azzal kapcsolatban kívánunk iránymutatást adni, hogy miként is döntsd el, milyen feladatokat bízol a virtuális asszisztensre, hogy valóban hatékony segítséged legyen, amelynek köszönhetően fejlődni, növekedni tud a vállalkozásod és a bevételed is.

Ne sajnáld az időt!

Hogy valóban azt érezd, terhet vesz le a válladról a virtuális asszisztens, olyan feladatokat kell átadnod, amelyek nagyon sok idődet emésztik fel, mert rendszeresen előfordulnak, és elvégzésük nélkül működésképtelen lenne a vállalkozás. Azt azonban alaposan végig kell gondolni, hogy melyek ezek. Ne pár percben akard felsorolni, hogy milyen feladatoktól szabadulnál!

Ülj le, és igenis szánj időt arra, hogy átgondold, egyáltalán milyen napi, hetii, havi rendszerességű teendők vannak, vannak-e olyan ad-hoc jellegű feladatok esetleg, amelyeket szintén szívesen átadnál. Ez az első és legfontosabb lépés, és ezt egyébként érdemes már azelőtt megtenni, hogy elkezdenéd keresni a számodra ideális virtuális asszisztenst. Ugyanis csak akkor tudod, hogy kit is keresel, ha tudod, milyen feladatokra szánod őt.

Állítsd össze a listákat!

Ha már tudod, hogy milyen feladatok is fordulnak elő a vállalkozásodban, rendszerezd ezeket. Készíts három listát, amelyeken a következő szempontok szerint listázod a feladatokat: legyen egy olyan lista, amelyen azok a feladatok szerepelnek, amelyekre nincs időd; legyen egy olyan, amelyen azok, amelyeket nem szeretsz megcsinálni; és egy olyan is, amelyeken pedig azokat sorolod fel, amelyekhez nem értesz.

Amennyiben valóban átgondoltan, az időt nem sajnálva állítod össze ezeket a listákat, nagyon gyorsan körvonalazódni fog, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket delegálnod kell. Természetesen ezektől a feladatoktól nem egyből és egyszerre kell megszabadulnod, viszont ez alapján már el tudsz indulni, és fel tudsz építeni egy ütemtervet is, hogy milyen rendszerben adod át az egyes teendőket.

Mit szeretne a virtuális asszisztens?

A fenti három lista mellett érdemes egy negyediket is készíteni, azonban ezt nem te állítod össze, hanem a virtuális asszisztens. Ezen azok a feladatok szerepeljenek, amelyeket ő szívesen elvégezne. Nagy valószínűséggel lesz átfedés a te listáid, és a VA által összeállított lista között, azonban lehet a feladatok között olyan is, amiről nem is gondoltad volna, hogy ugyanúgy átadhatod.

Éppen ezért érdemes minden esetben már az együttműködés előtt is egyeztetni a virtuális asszisztenssel, mert nagy valószínűséggel már abban is a segítségedre lesz, hogy el tudd dönteni, milyen feladatokkal bízd meg. Ez nagyon fontos, hiszen akkor tud igazán segíteni téged, ha a kiszervezett feladatokkal valóban időt és pénzt is spórol neked.