Egy idő után minden vállalkozó rádöbben arra, hogy segítségre van szüksége. Jó esetben azért, mert kezd olyan szintre kerülni a vállalkozása, hogy már minden terhet nem bír el egyedül. Azonban a kisvállalkozások sajátossága, hogy annak ellenére, hogy minden feladatot már nem tudsz egyedül elvégezni, egy teljes állású alkalmazott még túlontúl nagy kiadást jelentene. Ilyenkor jelent tökéletes megoldást egy virtuális asszisztens, aki amellett, hogy számos feladatot el tud végezni helyetted, még az üzleted fellendítésében is segíteni tud téged. Eláruljuk, hogyan!
Elvégzi helyetted az adminisztratív feladatokat
Egy vállalkozás életében a papírmunka, azaz az adminisztratív teendők veszik el a legtöbb időt. Ebbe beletartozik a számlázás, a szerződések és egyéb dokumentumok előkészítése, a különféle kimutatások és riportok készítése, de az árajánlatok készítése, és az adatrögzítés is. Valószínűleg mindezt most te magad végzed el, és az is egészen biztos, hogy nem szívesen.
Éppen ezért ezeket a feladatokat add át először egy virtuális asszisztensnek, aki örömmel végzi el ezeket, és rutinja is van benne, aminek köszönhetően hatékonyabban képes ellátni az ilyenfajta teendőket.
Időd és kapacitásod szabadul fel
Ha már csak ezeket a feladatokat kiszervezed egy virtuális asszisztensnek, azonnal időd szabadul fel, aminél – jól tudjuk – nincs értékesebb. Ezt a felszabadult kapacitást pedig valóban értékké tudod formálni, hiszen végre foglalkozhatsz azokkal a kérdésekkel, partnerekkel, esetleg leendő ügyfelekkel, akikkel eddig nem volt időd.
Pénzt spórol neked
Ahogyan már a bevezetőben is említettük, a kisvállalkozások ördögi köre, hogy ugyan már annyi feladat van, amit egyedül nem bírsz el, de egy teljes állású alkalmazottat nem tudsz foglalkoztatni a felmerülő költségek miatt. Így azonban saját magadnak kell elvégezni az összes feladatot, ami miatt viszont nem tudsz a vállalkozásod fejlesztésével és növekedésével foglalkozni igazán. Mit szólnál hozzá, ha viszont úgy szabadulna fel időd, hogy közben még pénzt is spórolhatsz? Ugye, nem mondanál nemet?
Akkor van egy jó hírünk: egy virtuális asszisztenssel pont így tudsz együtt dolgozni. Annak köszönhetően, hogy egy csomó feladatot elvégez helyetted, neked felszabadul az erre „elpazarolt” időd, ugyanakkor költséghatékony megoldást is jelent. A virtuális asszisztens maga is vállalkozó, így nincs semmilyen egyéb költség, csupán azokat a munkaórákat kell kifizetned, amelyekben neked segített.
Fellendülnek az ügyfélkapcsolataid
A virtuális asszisztens az adminisztratív feladatok mellett leginkább az ügyfélkezelésben tud segíteni. Nem kérdés, hogy megrendelők vagy ügyfelek nélkül nem tudsz egyről a kettőre jutni. Ahhoz azonban, hogy új ügyfeleket szerezz, a meglévő ügyfeleidnek is elégedettnek kell lenniük. Ha viszont nincs kapacitásod arra, hogy az érdeklődéseket, a kérdéseket, vagy az esetleges panaszokat megválaszold és kivizsgáld, nem igazán számíthatsz elégedett vásárlókra.
Éppen ezért bízd rá ezeket is a virtuális asszisztensre. Az ő munkájának köszönhetően minden érdeklődő időben választ kap, így a meglévő, és a leendő ügyfeleid is elégedett lesz. Ennek eredményeként fellendülnek az ügyfélkapcsolataid, ami végső soron bevétel növekedést is eredményez.
Legutóbbi hozzászólások