Megnézted már egyszer is, hogy naponta mennyi időd megy el telefonálással? Ha még nem, érdemes lenne egyszer egy ilyen kimutatást csinálnod. Meg fogsz döbbenni. Főleg akkor, ha a tevékenységed miatt sűrűn keresnek telefonon az ügyfelek a kérdéseikkel. Mit lehet ilyen helyzetben tenni? Kisvállalkozásként egy egész call centert fenntartani lehetetlen. Vagy mégsem? Nem, ha virtuális asszisztens segítéségét veszed igénybe!
Milyen előnyei vannak annak, ha egy virtuális asszisztens látja el a telefonos ügyfélszolgálatod?
Az ügyfélelégedettséget alapvetően két dolog befolyásolja: egyrészt természetesen maga a termék vagy szolgáltatás minősége, másrészt pedig az ügyfélkezelés milyensége. A gyors és hatékony ügyfélkezeléssel ugyanis nagyon sok helyzetet lehet megmenteni. Abban az esetben, ha egy ügyfél például kevésbé elégedett a kapott termékkel vagy szolgáltatással, de a panaszának kezelése kifogástalan, nagy valószínűséggel összességében nem lesz elégedetlen. És persze ennek az ellenkezője is igaz.
Pontosan ezért vállalkozóként nagyon nagy hangsúlyt kell fektetned az ügyfelekkel történő kommunikációara és az ügyfélkapcsolatra. Gyakran azonban pont erre nincs időd a napi teendők mellett, ezért elképzelhető, hogy nem tudsz időben megválaszolni egy kérdést, észrevételt vagy panaszt, aminek eredményeként potenciális vásárlókat is veszíthetsz.
Ezt nem engedheted meg magadnak. Egy virtuális asszisztens segítéségével pedig nem is kell azon aggódnod, hogy miként oldasz meg mindent egyedül. A virtuális asszisztens képes kezelni a bejövő hívásokat és e-maileket, hogy minden ügyfeled gyorsan és pontosan kapjon választ, hogy ne maradj le egyetlen érdeklődésről sem. Ezzel együtt pedig nem csupán ügyfeleid elégedettsége, de a te hatékonyságod is javul, hiszen a felszabadult idődet tudod kapcsolatépítésre és stratégiai kérdésekre fordítani.
Mindezt ráadásul költséghatékonyan, ami egyetlen vállalkozó esetében sem utolsó szempont, főleg akkor, ha egy kisvállalkozásról van szó. A virtuális nagy előnye ugyanis pont az, hogy nem kell teljes állásban foglalkoztatnod. Ő maga is vállalkozó, több ügyféllel, így te csak azokért az órákért fizetsz, amelyet az általad kapott feladatok elvégzésére fordít.
Miben tud segíteni egy virtuális asszisztens?
Elsősorban a bejövő hívások kezelésében, és a beérkezett e-mailek, illetve egyéb üzenetek megválaszolásában. A virtuális asszisztensek udvariasok és türelmesek, emellett pedig rendelkeznek azzal a tapasztalattal, ami szükséges egy profi ügyfélszolgálat esetében.
Ugyanakkor egy virtuális asszisztens kompetenciája természetesen nem merül ki ennyiben, és az ügyfélkezelés mellett számos egyéb feladatban is a segítségedre lehet. Így az ügyfélszolgálat mellett kiszervezhetsz a virtuális asszisztensnek adminisztratív feladatokat, a közösségi média felületek kezelését – ez szorosan kapcsolódik az ügyfélkezeléshez is -, valamint akár személyi asszisztenciával kapcsolatos teendőket is.
Legutóbbi hozzászólások