Egy kisvállalkozás esetében a hatékonyság sorsdöntő, ugyanakkor pont ennek rovására megy az, hogy gyakran az összes feladatra egyedül vagy. Te csinálod a számlázást, a marketinget, az ügyfélszolgálatot, az ügyfélszerzést és a kapcsolatépítést. Teszed ezt azért, mert nem tudsz vagy nem akarsz egy teljesidős alkalmazottat felvenni. Ugyanakkor van megoldás ebben a helyzetben is! A Profiasszisztens most abban segít neked, hogy hatékonyabbá tudj válni. Ehhez csak néhány apróságnak tűnő, de nagyon hasznos tippet kell betartanod. Lássuk, melyek ezek.

Priorizálj!

A legfontosabb, amit meg kell tanulnod, a priorizálás. Tudnod kell sorrendet felállítani az elvégzendő feladatok között. Egyszerre mindent nem tudsz elvégezni, emiatt muszáj lesz fontossági, sürgősségi sorrendben haladnod a teendők elvégzésekor. Minden reggel gondold végig az aznapi feladatokat, és egyúttal gondold azt is át, hogy ezek közül melyek azok, amelyek nem tűrnek halasztást, és melyek azok, amelyek ráérnek, és akkor sem történik semmi, ha esetleg abba a napba mégsem fér bele. Ha van határidős feladatod, azt vedd előre mindenképp!

Amit tudsz, automatizálj!

Nagyon sok időt megspórolhatsz azzal is, ha egyes munkafolyamatokat automatizálni tudsz. Menjen ki automatikusan e-mail a megrendelés beérkezésétől, ne te válaszolgass egyenként. Ugyanígy érdemes a számlázást is automatizálni. Számos olyan számlázó program van, amellyel ez megoldható. A felszabadult kapacitásodat pedig olyan feladatokra tudod koncentrálni, amelyek valóban a vállalkozásod fejlődését és növekedését segítik elő.

Egyszerűsítsd a folyamatokat!

Nem kell minden egyes folyamatnak száz lépésből állnia. Amit csak tudsz, próbálj meg a lehető legegyszerűbben megoldani. Hidd el, a folytonos ellenőrzés, visszakeresés egy idő után a hatékonyság rovására megy. Tudjuk, hogy vállalkozóként nem könnyű elfogadni azt a tényt, hogy sokszor a kész jobb, mint a tökéletes. Valószínűleg neked is olyan a vállalkozásod, mint a gyermeked, szívvel-lélekkel csinálod, és mindig mindenben a maximumot akarod hozni. Ez azonban nem kivitelezhető, főleg, ha minden feladatra egyedül vagy. Ezért fontos, hogy elfogadd: fontosabb, hogy az adott feladat kész legyen, mint az, hogy te tökéletesnek lásd.

Szabadulj meg az időpazarló tevékenységektől!

Ha képes vagy külső szemmel végignézni a vállalkozásodon, lehet, hogy te magad is észreveszed, hogy mennyi felesleges dolgot csinálsz pusztán azért, mert így szoktad meg. Lehet, hogy vannak már olyan folyamatok, amelyre nincs szükség, vagy nem úgy van rájuk szükség, mint ahogyan azt te csinálod. Ezekkel pedig az a legnagyobb baj, hogy rengeteg időt emésztenek fel. Szabadulj meg ezektől minél hamarabb a hatékonyság érdekében!

Kérj segítséget egy virtuális asszisztenstől!

A legjobbat a végére hagytuk! 😉 Természetesen a leghatékonyabb, ezzel együtt pedig a legeredményesebb és legtermelékenyebb akkor tudsz lenni, ha nem egyedül küzdesz meg mindennel. Ha van melletted egy olyan segítő, akire számíthatsz minden körülmények között, és akiben megbízol annyira, hogy a vállalkozásod feladatinak egy részét átengedd neki. Egy Profiasszisztens pont ilyen! Egy virtuális asszisztens leveszi az adminisztráció és a mindennapos feladatok terhét a válladról, hogy te valóban a vállalkozásod fejlesztésére tudd fordítani az idődet!