Az internet adta lehetőségeknek köszönhetően ma már szinte bármilyen feladat elvégezhető távmunkában. A munkaidő, a munkavégzés helye és a kapcsolattartás is megváltozott, sokkal rugalmasabbá és egyszerűbbé vált. Ennek köszönhető, hogy megjelent a virtuális asszisztencia, mint szolgáltatás, amit egyre több vezető vesz igénybe, mert felfedezték az ebben rejlő lehetőségeket. Ha te is ezek közé a vezetők közé szeretnél tartozni, csak még nem tudod, miként is találd meg a számodra legmegfelelőbb virtuális asszisztenst az egyre növekvő kínálatból, hozunk néhány tippet, ami megkönnyíti a választást!

Ha már túl sok a feladat, keress egy VA-t!

Első lépések

Ha úgy döntesz, hogy távasszisztens segítségét szeretnéd kérni, első lépésként gondold végig, hogy mely feladatokat bíznád rá. Nézd végig, hogy a céged életében melyek azok a feladattípusok, amelyeket szívesen delegálnál vagy azért, mert neked esetleg nehezebben megy, vagy csak egyszerűen azért, mert nincs rá időd. Ha ez megvan, akkor vedd számba azt is, hogy a feladatokhoz mérten milyen tulajdonságokkal és képességekkel kell, hogy rendelkezzen majd az adott virtuális asszisztens.

Ezt követően kezdhetsz el nézelődni és válogatni a lehetséges asszisztensek között. Keresgélhetsz az interneten, de bátran kérdezz körbe az ismerősök között is, mert elképzelhető, hogy tudnak pozitív és negatív tapasztalatokkal egyaránt segíteni. Ne sajnáld erre az időt, mert ha sikerül megtalálnod a legalkalmasabbat, sok bosszúságtól kímélheted meg magad és hosszútávú együttműködésre számíthatsz.

Konzultáció

Ha találtál 2-3 olyan virtuális asszisztenst, aki megfelel az elképzeléseidnek, vedd fel velük a kapcsolatot és egyeztessetek egy konzultációs időpontot. A legjobb, ha személyesen tudtok találkozni, de ha ez nem kivitelezhető, az sem probléma, mert e-mailben és telefonon, esetleg Skype-on keresztül is remekül meg tudtok beszélni mindent.

A konzultáció több okból is fontos: egyrészt itt vázolod fel, hogy milyen feladatokat szeretnél kiszervezni. Másrészt pedig valamelyest meg tudod figyelni az asszisztenst, ez pedig megkönnyítheti a választást. Nézd meg, hogy milyen a hozzáállása, utána nézett-e a cégednek, kérdez-e a feladatokkal kapcsolatban, vannak-e ötletei, érzed-e, hogy fontos vagy számára.

Árajánlat és próbamunka

Ha továbbra is szimpatikusnak találod a távasszisztenst, kérj tőle árajánlatot, illetve próbamunkát. Ha a delegálandó feladat szövegírás, kérdezd meg, hogy vezet-e blogot vagy valahol máshol olvashatod-e a munkáit? Ha a közösségi média felületeid bíznád rá, mindenképp tudd meg, hogy a Facebookon és az Instagramon vannak-e követői, valamint kérdezd az általa kezelt egyéb oldalakról is, nyugodtan kérj referenciát és nézd is meg.

Nézd meg mire van szükséged és keresd meg asszisztensed!

Ha megvan a kiválasztott

Ha pedig megtaláltad a számodra legmegfelelőbb asszisztens, nincs más hátra, mint az, hogy szerződjetek. A próbamunka és a referenciák ellenére is érdemes először 1-2 hónapos próbaidőre szerződni, és csak ezt követően elköteleződni hosszútávra, ha továbbra is elégedett vagy a virtuális asszisztens munkájával.

Ne feledkezz meg szerződéskötéskor a titoktartási pontról és a GDPR-ról sem, hogy a céged és ügyfeleid, partnereid adatai semmiképp se tudjanak illetéktelen kezekbe kerülni.