Ha már bejáratott és jól működik a céged, túl vagy a vállalkozás indítás nehézségein, egy idő után benned is felmerül a kérdés, hogy miként tudnál fejlődni és növekedni. Amikor már van kapacitásod ezen gondolkodni, előbb-utóbb el fogsz jutni ahhoz a témakörhöz is, hogy ki és milyen módon tud ebben a segítségedre lenni.

Mivel a növekedés plusz feladatokkal jár, az első és talán legfontosabb napirendi pont ebben a kérdéskörben az, hogy a feladatokat hogyan és kinek delegáld. Egy idő után nem fogsz tudni egyedül megoldani mindent. Számos előnye van annak, ha úgy döntesz, hogy ez a hatékony segítőtársad egy virtuális asszisztens lesz. Lássuk, melyek ezek és hogyan tud segíteni egy online asszisztens abban, hogy a céged eredményesen növekedjen!

Költséghatékony segítség

A céged növekedésével rengeteg olyan napi teendő kerül előtérbe, amelyek régebben egyáltalán nem voltak vagy egyedül is el tudtad ezeket látni. Azonban ahogyan növekszik a vállalkozásod és ezzel együtt a feladatok mennyisége is, szükségszerűvé válik az egyes feladatok szétosztása és kiszervezése.

Ezt megteheted úgy is, hogy a jelenlegi alkalmazottaid közül bízol meg egyet vagy többet bizonyos feladatokkal, esetleg úgy is, hogy egy teljesen új embert veszel fel emiatt a céghez. De megoldhatod egy virtuális asszisztens segítségével is, ami az előbbiekhez képest jóval költséghatékonyabb döntés.

Egy alkalmazott felvétele komoly terheket ró a cégedre, hiszen azon túl, hogy a járulékait neked kell kitermelned és fizetned, biztosítanod kell számára a munkához szükséges helyet, a munkaeszközöket és a fizetett szabadságot is. Ezzel szemben egy távasszisztens maga is vállalkozó, a közterheket ő maga viseli, a saját eszközein dolgozik legtöbbször a saját lakásában. Nem kell sem betegszabadságot, sem fizetett szabadságot nyújtanod. Ezzel pedig igen komoly összegeket takaríthatsz meg, amit a vállalkozásod fejlesztésére tudsz fordítani.

Hogyan segít a virtuális asszisztens?

Segíthet hosszútávon, de akár projektjellegű feladatokban is. Az pedig leginkább tőled és a cégedtől függ, hogy milyen konkrét feladatokban lehet segítségedre egy online asszisztens.

Általában adminisztratív jellegű feladatokkal bízzák meg őket: ez lehet tartalomkészítés, szövegszerkesztés vagy gépelési feladat, adatkezelés, számlázás, prezentációk és beszámolók készítése. A virtuális asszisztens ügyfélszolgálati feladatkört is elláthat, így például a telefonokra és e-mailekre is tud válaszolni. De rábízhatod a közösségi média felületeid kezelését, ahogyan egy konferencia vagy akár a saját napod megszervezését is.

A hosszútávú és eredményes együttműködés gyümölcse a növekedés

Könnyű belátni, ha az előbb felsorolt feladatokat nem neked, mint a cég vezetőjének kell megoldanod, lesz időd és kapacitásod a vállalkozásod fejlesztésével foglalkozni. A virtuális asszisztensnek köszönhetően az adminisztrációd naprakész lesz, a feladatok időben elkészülnek. Nem kell örökké versenyt futnod az idővel és egyszerre legalább 15 dolgot csinálnod. Ez pozitívan fog hatni a cégedre is, hiszen tud fejlődni, ugyanis te a stratégiai kérdésekre, a tervezésre és a fejlesztésre tudsz koncentrálni.

Arról nem is beszélve, hogy a virtuális asszisztens maga is vállalkozó, ezért elemi érdeke neki is, hogy te elégedett legyél, a vállalkozásod növekedjen, mert akkor lesz ő is sikeres. Emiatt pedig biztos lehetsz abban, hogy egy olyan stratégiai partnerre találhatsz a személyében, akinek ugyanúgy az lesz a célja, mint neked: a céged fejlesztése és növekedése.