Egy vállalkozásban szükség van különféle táblázatokra és kimutatásokra. Ezeket egyszerűen nem lehet megúszni, méghozzá azért, mert ezek segítségével tudod nyomon követni, hogy jelenleg hol tart a vállalkozásod vagy azt, hogy milyen kiadásaid vannak.

Az igaz, hogy a táblázatokat és a kimutatásokat nem kerülheted el, de azok töltögetését már igen. Ha te is úgy gondoltad eddig, hogy erre a havi néhány órás mutatványra nem veszel fel senkit, inkább te magad bíbelődsz vele, van egy jó hírünk. A táblázatok vezetése az egyik olyan feladat, amit azonnal átadhatsz egy virtuális asszisztensnek. Ha azt szeretnéd, hogy a céged fejlődjön és növekedjen, akkor azt javasoljuk, hogy ezt tedd is meg.

Hogy miért mondjuk ezt? Egyrészt azért, mert ezzel is kapacitásod szabadul fel, amit egyből azokra a stratégiai kérdésekre fordíthatsz, amelyek elősegítik a vállalkozásod növekedését. Másrészt pedig azért, mert nem mindenki születik excel varázslónak, és ami esetleg neked egy kicsit több időt vesz igénybe, azt egy online asszisztens pillanatok alatt megoldja hatékonyan legyen szó bármilyen kimutatásról vagy táblázatról.

Pénzügyi kimutatások

Ahhoz, hogy felelős döntést tudj hozni a céged működésével kapcsolatban, szükséged van pénzügyi kimutatásokra. Ez az éves beszámoló keretein belül elkészített mérleg, eredménykimutatás és cash-flow elemzés.

A mérleg a vállalkozás vagyoni helyzetét mutatja be: milyen eszközök állnak rendelkezésre és azt miként finanszírozzuk. Az eredménykimutatás az adózott eredmény struktúráját vezeti le, azaz azt elemzi, hogy a vállalkozás mennyire volt eredményes. A cash-flow pedig a vállalat pénzügyi helyzetét hivatott prezentálni, tehát azt, hogy egy év alatt mi történt a társaság pénzével.

Partnerek és számlák

Partnereidet és az ő adataikat a legegyszerűbben egy táblázatban vezetheted, így mindig tudni fogod, hogy az adott munkához kinek a segítségére lesz szükséged, vagy azt, hogy az adott eszközt kitől szerezheted be a legkedvezőbb áron.

Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogy egy elvégzett feladaton mennyi a nyereséged, a legkézenfekvőbb, ha a kimenő és bejövő számláidat táblázatba rendezed. Ebből az is azonnal ki fog derülni, ha esetleg ideje lenne már árat emelned.

A vállalkozás működésével kapcsolatos táblázatok

A vállalkozásod mindennapi működésében számtalan olyan dolog van, amit érdemes figyelemmel kísérni. Táblázatba viheted, hogy mikor és mennyi fénymásolópapírt, nyomtatópatront és egyéb eszközöket vettél. Az adatok segítségével látni fogod, hogy az adott mennyiség meddig elég, így könnyedén tudsz tervezni a beszerzésüket illetően. Tudod úgy ütemezni, hogy mindig legyen elegendő ezekből és ne legyen arra szükség, hogy esetleg azonnal kelljen vásárolni drágábban.

Munkaidő és munkabér

Ha a vállalkozásodban több alkalmazottad is van, lehetetlen egy idő után fejben tartani, hogy ki túlórázott, ki ment el hamarabb, ki kért előleget, ki mikor volt szabadságon. Ha ezeket az adatokat is táblázatban gyűjtöd, mindig tudni fogod, hogy ki mennyit dolgozott, ráadásul hónapok múlva is visszakereshető.