Adott a vállalkozásod, adottak benne a feladatok, adott, hogy a nap 24 órából áll és adott vagy benne te, aki egyedül oldod meg a végtelennek tűnő feladatokat, amelyek ráadásul nem ritkán olyan sokrétűek, hogy több embert kívánnának. Mindezt persze úgy próbálod abszolválni, hogy ne igyál egy liter kávét naponta, ne kelljen öt éven belül vérnyomáscsökkentőt szedned és ne ússz el a munkában.
És ha azt gondolod, hogy ez egyedi helyzet, megnyugtatunk, hogy nem az. Sok vállalkozó és elfoglalt cégvezető érzi azt, hogy belefullad a teendőbe, rengeteget dolgozik és mégsem jut előre az üzleti életben. De mi lehet akkor a megoldás? Van egyáltalán megoldás? Az a jó hírünk, hogy van. Ez nem más, mint a kiszervezés.
Mi is az a kiszervezés?
A kiszervezés lényege az, hogy egyes feladatokat, munkafolyamatokat vagy bizonyos tevékenységeket az ember nem saját maga végez el, hanem megbíz vele egy külső személyt. A legtöbbször olyan feladatokról és tevékenységekről van szó, amit az ember nem szívesen végez vagy esetleg tapasztalat híján nehézséget okoz neki.
A kiszervezésnek köszönhetően ezek a feladatok olyan tapasztalt szakember kezébe kerülnek, aki viszont szívesen és felelősségteljesen végzi el azokat. A kiszervezés másik nagy előnye, hogy időt és pénzt spórolsz vele, aminek eredményeként olyan kapacitásaid szabadulnak fel, amit a vállalkozásod stratégiai kérdéseire fordíthatsz.
Mondani könnyű, meglépni nehezebb
Akik már megtették, könnyű szívvel látnak el a jótanáccsal, miszerint szervezd ki a feladataid egy virtuális asszisztensnek. Tapasztaljuk, hogy ezt sokszor nehezebb meglépni, mint kigondolni. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy az ember nehezen engedi ki a kezéből az irányítást, hiszen úgy gondolja, hogy a saját vállalkozásaival kapcsolatos feladatokat felügyelnie kell, éppen ezért a legjobb, ha ő oldja meg.
A másik pedig az, hogy kételkedsz abban, hogy más is olyan szívvel-lélekkel intézi majd a vállalkozásod körüli teendőket, mint te magad. Pedig hidd el, egy virtuális asszisztens szívét, lelkét beleteszi abba, hogy minőségi munkát adjon ki a kezéből. Ő maga is vállalkozó és csak akkor fog ő is növekedni, ha te elégedett vagy.
A kiszervezés lépései
Az első lépés az elhatározás. Az egész azzal kezdődik, hogy megszületik benned az elhatározás, hogy nem akarsz tovább így dolgozni, nem akarod a továbbiakban elaprózni a tudásodat és a szakértelmed. Ugyanis pont ezt teszed, ha mindent egyedül akarsz megoldani. Nem érthetsz mindenhez, megvan a saját szakterületedet és nagy valószínűséggel pont ez adja a vállalkozásod lényegét is.
Ezután készíts egy átfogó elemzést. Itt most nem bonyolult pénzügyi vagy stratégiai elemzésre gondolunk. Egész egyszerűen ülj le és írd össze a felmerülő feladatokat és munkafolyamatokat. Írd mellé azt is, hogy mi az, amihez értesz, mi az, amihez nem, mi az, amit szívesen csinálsz, és melyek azok, amelyeket nem.
Ha ez megvan, akkor már tudod is, hogy mely feladatokat kell kiszervezned. Ezután már csak az van hátra, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb virtuális asszisztenst, akivel hosszútávon együtt tudtok dolgozni. Ne sajnáld az időt a kiválasztásra, mert hidd el, egy igazán jó online asszisztens aranyat ér. Nyugodtan kérj több helyről árajánlatot, ha lehetséges, akkor személyes találkozót is, mielőtt döntenél.
Miután megtaláltad a számodra tökéletes távasszisztenst, és megtörtént a szerződéskötés, elkezdődhet a kiszervezés lényegi része: az átadás-átvétel. Nagyon fontos, hogy mindent alaposan beszéljetek át, világosan és egyértelműen mondd el az elvárásaidat, a határidőket, egyeztessétek, hogy miként történik a feladatok átadása. Az átállás alatt akár kérheted azt is, hogy legyen próbaidő, hogy megbizonyosodj arról, jól döntöttél. Ha valóban a számodra legmegfelelőbb asszisztenssel szerződtél, biztos lehetsz benne, hogy igen.
Legutóbbi hozzászólások