Ma már nagyon sok mindent interneten keresztül intézünk és vásárolunk, és olyan nagy a kínálat a kereskedők és szolgáltatók között, hogy az tud csak sikeresen és eredményesen működni, aki valamivel kitűnik, valamivel többet nyújt. Ebben óriási szerepe van a weboldalaknak, ugyanis, ha az nem felhasználóbarát és a vásárló vagy leendő ügyfél nem találja meg egyből, amit keres, továbbáll. Viszont jó hír, hogy van néhány trükk, amivel növelhető az ügyfélélmény egy honlapon. Most ezeket gyűjtöttük össze.
Egyszerűség, átláthatóság és esztétikum
A weboldalad legyen letisztult és átlátható. Törekedj a harmóniára, nem kell túldíszített dizájnt használnod, sokkal célravezetőbbek a minimalista oldalak, amelyeknek a felépítése logikus. Ha túl sokat akarsz, pont a lényeg veszik el: a felhasználók nem látják át, zavaró lesz az összekép és nem szívesen fogják látogatni az honlapodat.
Sokan hajlamosak abba a hibába esni, hogy minden rendelkezésre álló területet ki akarnak tölteni valamivel. Azonban a negatív tértől – más néven white space vagy üres terület – egyáltalán nem kell tartani, és nem kell mindig kitölteni. Sőt, érdemes használni, mert ezzel a valóban fontos dolgokat tudod kiemelni, és nem vonják el a figyelmet a felesleges dolgok az igazán lényegesekről.
Színek, ikonok és képek
A színek nagyon fontosak, mert már magukban erősíthetik vagy gyengíthetik az oldalad. Ne használj túl sok, és túl zavaró színeket és törekedj arra, hogy összhangban legyen azzal, amit kínálsz. Természetesen nincsenek kőbe vésett szabályok, de elég egyértelmű, ha egy autóalkatrészeket forgalmazó webshopod van, nem a rózsaszín fog dominálni.
Az ikonokkal terelheted a felhasználó figyelmét, azonban itt is a letisztultság és az egyszerűség a kulcsszó. Ne szórd tele ikonokkal a weboldalad, és légy következetes a használatukban.
A nagy és látványos képek szintén erősítik a mondanivalód, használd őket bátran. Nagyon fontos, hogy kizárólag jó minőségű képeket tegyél fel az oldaladra, minden esetben kerüld a kis felbontású, silány képeket. A legjobb, ha saját képeket használsz, mert ezzel hitelesebbé válsz és bizalmat is ébresztesz a vásárlóban.
Nem kell eladni egyszerre mindent
Fontos, hogy ne akarj egyszerre mindent a felhasználó nyakába zúdítani. Nem kell neki egyszerre eladni az összes szolgáltatást vagy terméket. Azonban a hasznos tartalmakat, a praktikus ötleteket és tanácsokat szívesebben fogadják, nem mellesleg a SEO szempontjából is előnyös, ha vannak ilyenek az oldaladon.
Lényeges a jól használható és átlátható navigáció. A felhasználónak az az elsődleges, hogy könnyen megtalálható legyen minden, ne kelljen hosszú szövegekben keresnie az információt. Ezért a weboldaladon található szövegek legyenek tagoltak (alcímekkel). Rövid sorokat és inkább felsorolásokat alkalmazz, ahol a fontos infókat kiemeled, hogy az egyből szemet szúrjon. Jól és könnyen olvasható betűtípust használj lehetőleg sötét színben világos háttérrel.
Nem tudhatod, hogy ki hogyan szeret böngészni. Van, akit nem zavar, ha néhány kattintással jut el az általa keresett információhoz vagy termékhez, de sokak ezt nem kedvelik. Éppen ezért legyen keresőmező az oldaladon, hogy az is egyből megtalálja, amit szeretne, aki nem óhajt négyet-ötöt kattintani emiatt.
Elérhetőség
Talán a legfontosabb, hogy az elérhetőségeid könnyen megtalálhatók legyenek. Feltűnő helyen szerepeltesd, ne kelljen a felhasználónak sok kattintáson keresztül keresgélnie. Nyugodtan benne lehet a fejlécben vagy láblécben is.
Ne felejtsd el, hogy minden lehetséges platformot tüntess fel: telefon, e-mail, levelezési cím, Facebook, Instagram, stb. Nem tudhatod, hogy a leendő ügyfelednek melyik lesz a legkényelmesebb. Érdemes cselekvésre ösztönző felhívásokat is becsempészni.
Reszponzivitás
Napjainkban már az online forgalom kb. fele az okostelefonokon realizálódik, ezért elengedhetetlen, hogy az oldalad mobilbarát legyen. Fontos, hogy a honlapod telefonról, táblagépről és asztali gépről is kényelmesen olvasható és könnyen használható legyen. Ellenkező esetben nem csak a felhasználói élmény, hanem a forgalmad is csökkenni fog.
Legutóbbi hozzászólások