Annak ellenére, hogy a hírlevél egy szuper kis marketingeszköz, sajnos a sok kéretlen tartalomnak köszönhetően egy kicsit számkivetetté vált. Az emberek nem szívesen iratkoznak fel hírlevél listára, nem szeretnek hírlevelet kapni, olvasni pedig még kevésbé, mert úgy gondolják, hogy úgyis csak rájuk akarnak sózni valamit. Pedig, ha jól csinálják a hírlevél még ma is a jól működő online marketing része. De lássuk, hogy is kell ezt jól csinálni!

Kinek küldhetünk?

Ne keverjük össze a hírlevelet a spammal, ugyanis míg előbbire feliratkoznak az emberek, addig az utóbbi kéretlen tartalom. Pont a spam levelek miatt csappant meg az érdeklődés a hírlevelek iránt, ugyanis azt megkapják az emberek, ha akarják, ha nem. És az esetek többségében nagyon nem akarják, mert zavarja őket.

Ezzel szemben hírlevelet csak annak küldhetünk, aki engedélyt ad rá, azaz feliratkozik. De ma már – pont az előbb ismertetettek miatt – csak úgy nem fog senki feliratkozni egy hírlevél listára, ezért jogosan merül fel benned a kérdés, hogy akkor mégis hogyan vedd rá őket? A válasz egyszerű: adj nekik valamit cserébe. Ez lehet olyan információ, amire épp szükségük van, de akár kedvezményre jogosító kupon is. A fantáziádra van bízva, hogy mit, a lényeg, hogy valahogyan keltse fel a látogató érdeklődését.

A hírlevél célja és lehetséges eredménye

A hírlevél célja ugyanis nem az, hogy mindenképp eladj valamit vagy ajánld a szolgáltatásod. Ne bombázd folyton az ajánlataiddal a feliratkozókat, mert azzal pont a visszájára sül el a dolog, és nagyon hamar zavaróvá válik. A hírleveled célja az informálás, valamint a kapcsolattartás legyen.

Ébressz bizalmat az olvasódban azzal, hogy hasznos tartalmakat küldesz neki. Ezzel tűnj ki a tömegből, és ne az általad visszautasíthatatlannak gondolt ajánlataiddal. Hidd el, hogy sokkal célravezetőbb az, ha a hírlevélben olyan információkat juttatsz el a feliratkozóidnak, amelyre valóban szükségük van, vagy ami valamiért érdekes lehet a számukra.

Milyen a jó hírlevél?

Éppen ezért a hírlevél legyen érdekes. Már a tárgymezőben próbáld meg felkelteni az olvasó érdeklődését, ezért legyen frappáns és lényegre törő. Senki sem szeret unalmas, semmitmondó témákról olvasni, a jó hírlevél emiatt aktuális, izgalmas és értékes.

A hírlevél legyen rövid és tömör, mégis informatív. Nem kell hosszú oldalakon keresztül, barokkos körmondatokba fűzni a mondanivalód, inkább próbáld meg egyszerűen és érthetően átadni a gondolataidat. Ugyanakkor ügyelj a tartalomra. Az információban gazdag hírlevelet ugyanis szívesen olvassák az emberek, elteszik, akár később is előveszik, ás újra elolvassák.

Ha a hírleved kellőképpen informál, hasznos és értékes, bizalmat tudsz ébreszteni az emberekben és megmutathatod a hozzáértésed és a szakmai tudásod is. A hírlevélre feliratkozót ilyen tartalmakkal sokkal egyszerűbb meggyőzni, aminek eredményeként sokkal könnyebben válik vásárlóvá vagy megrendelővé.

Kulcsszó: a rendszeresség

Ugyan a hírlevelek kiküldésére nincs semmilyen szabály, érdemes a rendszerességre és a kiszámíthatóságra törekedni. Lehetőleg mindig ugyanazon a napon küldd ki, ezzel is a megbízhatóságot erősítve. Legyen a hírleveled egy olyan kellemes sorozat, aminek a legújabb részét örömmel várják az emberek.