Amikor eljön az a pont a vállalkozásod életében, hogy segítségre van szükséged, mert már nem győződ egyedül a papírmunkát, két út áll előtted. Vagy felveszel egy alkalmazottat a rutinfeladatok elvégzésére, vagy inkább kiszervezed ezeket a mindennapi apró-cseprő, de időrabló tevékenységeket egy virtuális asszisztens számára. De vajon melyikkel jársz jobban? Segítünk dönteni.
Mennyibe kerül ez nekem?
Nagy valószínűséggel az egyik legelső kérdésed ez lesz, ami érthető, hiszen tervezhetőség szempontjából ez a legfontosabb. Tudnod kell, hogy mekkora költséggel számolj hónapról hónapra, hogy el tudd dönteni, belefér-e a költségvetésbe vagy sem. Azt gondolhatod, hogy egy alkalmazottal ilyen szempontból jobban tudsz tervezni, hiszen az ő fizetése fix kiadást jelent, míg egy virtuális asszisztens díja az elvégzett munkával arányosan változik.
Ma már a virtuális asszisztensek többsége nem csupán óradíjjal, de csomagajánlatokkal és projektárakkal jelenik meg a piacon, ami nagyban elősegíti a tervezhetőséget. Minden csak megbeszélés kérdése, hiszen egy virtuális asszisztenssel is tudsz olyan megbízási szerződést kötni, hogy a díja fix költséget jelentsen a számodra, ezáltal tervezni is tudsz vele.
És, hogy pontosan mennyi az annyi? Ez persze változó, de nagyjából 4-5.000 forintos órabérrel számolhatsz. Adná magát, hogy ezt gyorsan összeszorzod a havi 160 munkaórával – amit egy alkalmazott dolgozna neked – és abban a pillanatban el is veted még a gondolatát is annak, hogy virtuális asszisztenssel dolgozz együtt. Azonban azt ne felejtsd el, hogy egy virtuális asszisztens soha nem fog neked 160 órát dolgozni, így kifizetned sem kell neki annyit.
Egy virtuális asszisztensnek mindig az elvégzett munkát fizeted ki, se többet, se kevesebbet. Nem fizetsz neki szabadságot, táppénzt, ebédidőt, kávészünetet és beszélgetéseket. Csak azt az időt, amit ténylegesen munkával tölt. Nem mellesleg nem kell járulékokat, továbbképzéseket és eszközöket sem fizetned neki, így hamar rájössz, hogy valójában sokkal költséghatékonyabb, mint egy alkalmazott.
Megbízhatok-e virtuális asszisztensben?
Nem is látom, honnan tudjam, hogy tényleg annyit dolgozik, amennyit kifizetek neki? Nem nagyon lövünk mellé, ha azt mondjuk, hogy ez a második dolog, ami felmerül benned egy virtuális asszisztenssel kapcsolatban. Úgy gondolod, hogy egy alkalmazotthoz képest egy virtuális asszisztens kevésbé ellenőrizhető. Pedig ez nem így van.
A virtuális asszisztens nagyon pontosan fogja mérni és dokumentálni, hogy mennyi időt foglalkozott a tőled kapott feladatokkal, hiszen nem engedheti meg magának, hogy ne így tegyen. Egy virtuális asszisztenssel szemben alapkövetelmény a pontosság és a megbízhatóság, ellenkező esetben nem lesznek ügyfelei, emiatt biztos lehetsz benne, hogy nagyon precíz elszámolást fogsz kapni.
Ha pedig amiatt aggódsz, hogy egy „idegen” belelát a vállalkozásod pénzügyeibe, valamint a céges adatokba, ne tedd. Minden bizonnyal a köztetek létrejött szerződésnek lesz egy titoktartási pontja is, aminek értelmében minden adatod védve van. Biztos lehetsz abban, hogy a virtuális asszisztensed mindent megtesz azért, hogy ezek az adatok ne kerülhessenek illetéktelen kezekbe és természetesen ő sem fog visszaélni ezekkel.
Ő is vállalkozó
Ez pedig egy olyan fegyvertény, amire talán nem is gondolsz. Egyrészt ez a kulcsa a minőségnek, ugyanis a virtuális asszisztens vállalkozóként csak akkor tud fejlődni és növekedni, ha kiváló munkát ad ki a kezéből. Másrészt ez egy olyan szemléletet jelent, amit egy alkalmazottól nem valószínű, hogy meg fogsz kapni.
A virtuális asszisztens akár stratégiai kérdésekben is tud segíteni, hiszen neki is az az érdeke, hogy a te vállalkozásod is bővüljön. Így lesz biztosan munkája hosszútávon neki is, valamint ekkor leszel te is elégedett. Azt pedig mind tudjuk, hogy a legjobb reklám az elégedett ügyfél, ezért biztos lehetsz abban, hogy a virtuális asszisztens mindent el fog követni azért, hogy te sikeres legyél.
Legutóbbi hozzászólások