Az információs és digitális forradalom egyik leghasznosabb találmánya kétségkívül az online vásárlás lehetősége, ami jelen helyzetben még inkább felértékelődött. Ma azonban már annyi lehetőség közül választhatunk, annyi webshop kínálja ugyanazt vagy nagyon hasonló terméket, hogy szinte lehetetlen egyenként végigböngészve összehasonlítani. Ebben nyújtanak segítséget az online piacterek, amelyek lehetővé teszik, hogy a vásárló egyszerre több kereskedő kínálatát is össze tudja hasonlítani. Magyarországon a legtöbben erre az Árukeresőt vagy az Árgépet használják, azonban tavaly óta hazánkban is elérhető a Google saját fejlesztésű piaca a Google Shopping.

A Google Shopping alapjaiban más, mint az összes többi hasonló felület, ezért hatalmas lehetőségeket biztosít az e-kereskedelemmel foglalkozók számára. Ha te is webshopot üzemeltetsz, mindenképp olvass tovább, mert sok hasznos információval gazdagodhatsz, amin érdemes elgondolkodnod.

Mi is az a Google Shopping?

A Google Shopping egy olyan a Google által fejlesztett és üzemeltett szolgáltatás, melynek az a lényege, hogy a vásárlók különböző termékekre kereshetnek rá az interneten összehasonlítva így a webshopok ajánlatait. A találatok bélyegképkét jelennek meg a felületen és a termék képét, megnevezését, árát, illetve a kereskedő nevét tartalmazzák.

A Google Shoppingot 2002-ben hozta létre a Google, akkor még Froogle néven, ekkor azonban még keresőkifejezések alapján működött. 2012-ben a Google teljesen felfrissítette és átalakított a rendszert, felpezsdítve ezzel az online kereskedelmet. Ekkor vált egy olyan fizetett hirdetési modellé, amelyen a kereskedők bizonyos összeg fejében megjeleníthetik az áruikat.

Miért érdemes kereskedőként használni a Google Shoppingot?

Azért, mert amíg a hagyományos szöveges hirdetések kulcsszavak alapján jelennek meg kereséskor, a Google Shopping a kereskedők által megadott adatokat használja a találatok megjelenítésekor, ez pedig hatalmas lehetőségeket rejt magában. A másik nagy előnye, hogy a találatokat közvetlenül a Google találati oldalon jeleníti meg, ami nagyban leegyszerűsíti és lerövidíti a vásárló számára a keresgélés folyamatát. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogyha te online kereskedőként használod a Google Shoppingot, nagyobb eséllyel kerülsz a találati lista elejére, mint aki nem. Gondolom, mondanom sem kell, hogy ez milyen versenyelőnyt jelent neked.

Ami pedig abszolút a Google Shopping mellett szól az az, hogy egyből képpel jeleníti meg a hirdetést, ami ennek köszönhetően azonnal kitűnik a szöveges találatok között. Mivel a vizualitás szinte kivétel nélkül mindannyiunk számára fontos, egyértelmű, hogy a vásárló is inkább arra a találatra fog kattintani, amit képpel együtt lát. Ez pedig szintén előnyt jelent a konkurenciával szemben, ami hosszabb távon forgalomnövekedést tud eredményezni.

Mire figyelj?

Tekintettel arra, hogy a Google Shopping a vizualitásra épít, elengedhetetlenek a kiváló minőségű fotók. Az adatokat egy, a kereskedő által kitöltött táblázatból veszi, de a képeket a webshopod oldaláról, ezért elsősorban arra kell figyelned, hogy oda profi képeket tegyél fel. Így tudod csak felkelteni a vásárló érdeklődését, arról nem is beszélve, hogy a Google is elutasítja a kampányt, ha a képek minősége nem megfelelő.

A másik, amire ügyelj, hogy az adatok és leírások mindig legyenek pontosak és naprakészek, ezért mindig kellő figyelmet kell fordítanod a Google Shopping által használt táblázat kitöltésére és aktualizálására. Ebben viszont érdemes egy virtuális asszisztens segítségét igénybe venned, hogy ne a te kapacitásod kösd le egy ilyen feladattal.