A nap 24 órából áll akkor is, ha vállalkozó vagy. Pedig milyen gyakran érzed te is azt, mennyire jó lenne, ha csak legalább 10 plusz órát tudnál csempészni a napodba. Akkor végre utolérnéd magad, és nem kellene éjjel-nappal dolgoznod. Ugyanakkor, ha egész őszintén átgondolod, tudod, hogy ez nem így van. Mert az nem elég, ha egyszer utoléred magad. Mi jelenthet megoldást? Mi, itt a Profiasszisztensnél tudjuk: egy virtuális asszisztens!
Miért van szükség virtuális asszisztensre egy kezdő vállalkozásnál?
Egész egyszerűen azért, mert egy kezdő vállalkozásnál sincs kevesebb feladat, sőt. Egy újonnan induló vállalkozás esetében még az sem elképzelhetetlen, hogy még több a teendő, hiszen nincsenek még meg azok a jól bejáratott folyamatok, amelynek köszönhetően szinte maguktól, gördülékenyen mennek a dolgok. Ugyanakkor neked, mint a vállalkozás lelkének ott kell lenned, hogy ezeket kialakítsd, a márkád megismertesd és népszerűvé, keresetté tedd.
Emellett nem biztos, sőt, inkább biztos, hogy nem marad időd a mindennapos adminisztratív feladatokra is. Segítségre lesz szükséged, viszont az elején nem akarsz vagy nem tudsz egy teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottat felvenni, ami teljesen érthető. Ilyenkor jön képbe a virtuális asszisztencia, melynek számos előnye van. Lássuk, melyek ezek!
A kiszervezés előnye
Egy kezdő vállalkozás szempontjából talán az egyik legnagyobb előny, hogy költséghatékony. Nincs ugyanis semmilyen járulékos költség – mint például adók és járulékok, fizetett szabadság, ebédidő, betegszabadság, képzések, eszközök, iroda, rezsi, stb. -, kizárólag a ledolgozott órákat kell kifizetned. A virtuális asszisztens ugyanis maga is vállalkozó, aki a saját otthonában – vagy irodájában – dolgozik a saját eszközeivel. Ebből adódik az is, hogy a VA nincs helyhez kötve, unkáját online végzi. Hogy ez miért fontos? Azért, mert így nem kötnek földrajzi korlátok, azt a szakembert találhatod meg, aki számodra a legideálisabb, akivel leginkább együtt tudsz dolgozni.
Számos vállalkozó számol be arról, hogy miután elkezd együttműködni egy virtuális asszisztenssel, hatékonyabb, termelékenyebb lesz, és egy idő után ez a bevételén is meglátszik. Ennek igazán egyszerű oka van: időd és kapacitásod szabadul fel, aminek köszönhetően a stratégiai kérdésekkel, a vállalkozásod fellendítésével és fejlesztésével tudsz foglalkozni. Másrészt pedig minden vállalkozó tudja, hogy a jól működő vállalkozás egyik alappillére a megfelelő ügyfélkapcsolat. Ha az ügyfél kérdez, azonnal szeretne választ kapni, viszont te nem biztos, hogy minden pillanatban tudsz ezzel foglalkozni. Egy virtuális asszisztens azonban igen, így pedig gyorsan kitűnhetsz a több, hasonló vállalkozás közül.
Mi okozhat nehézséget?
Természetesen minden éremnek két oldala van, így nem lenne igazságos, ha nem beszélnénk a nehézségekről is. A virtuális asszisztenssel történő együttműködést meg kell szokni, és bele kell tanulni, ha még sosem dolgoztál ilyen formában. A VA-val ugyanis nem vagytok egy irodában, gyakran nem is találkoztok személyesen, ezért a kommunikációnak hatalmas szerepe van abban, hogy az együttműködés sikeres és eredményes legyen.
Nagyon fontos, hogy úgy add át a feladatokat, hogy egyértelmű legyen az is, hogy mit kell csinálni, és te mit vársz el. A jó hír azonban az, hogy a delegálást meg lehet tanulni, és idővel rutinra is szert lehet tenni. Fontos – főleg az elején -, hogy mindent részletesen mondj el, és szánj kellő időt a feladatok átadására és elmagyarázására. Hidd el, sokszorosan megtérül az ilyenkor befektetett energia!
Legutóbbi hozzászólások