Az e-mail marketing még ma is a leghatékonyabb módszerek közé tartozik, ezért érdemes vele foglalkozni. Azonban azért, hogy valóban hatékony és eredményes legyen, időt kell rá szánni. Az egyéb feladataid mellett vállalkozóként erre nagy valószínűséggel nincs annyi időd, amit szükséges lenne rá fordítani, ezért inkább nem is foglalkozol vele. Így van? Ez azonban nem jó stratégia, mert így sok potenciális megrendeléstől esel el. Mit tehetsz, hogy ez ne így legyen? Szervezd ki az e-mail marketinget! A Profiasszisztensnél ebben is tudunk segíteni. Lássuk, pontosan hogyan!
E-mailek szövegének megírása
Az e-mail marketing alapja a profin megírt szöveg, amely frappáns, figyelemfelkeltő és érdekes. Már a tárgynak ilyennek kell lennie, ellenkező esetben meg sem nyitják, és sosem érsz célt. Ilyen szövegeket azonban nem biztos, hogy mindenki tud írni, ezért érdemes olyan virtuális asszisztensekre bízni, akik gyakorlottak ebben.
Ugyanakkor ma már nem elég, ha egy szöveg jó, személyre szabottnak is kell lennie. Sokkal szívesebben olvasnak az emberek olyan levelet, amelyben név szerint megszólítják őket, mint olyat, amelyben csak annyi van: „Kedves Ügyfelünk!”. Az e-mailek személyre szabása azonban természetesen több időt vesz igénybe, ezért ezt a feladatot is add át inkább egy virtuális asszisztensnek.
E-mailek szerkesztése
Egy ütős e-mail kampányhoz nem elég a szöveg, kellenek bele képek, kiemelések, hogy színes-szagos legyen, mindezt úgy, hogy ne legyen túl sok. Mondanunk sem kell, hogy ez is idő és gyakorlat kérdése. Egy Profiasszisztensnek azonban ez sem jelent gondot, biztos kézzel állítja össze és szerkeszti meg az e-mailjeidet, hogy a kampányod valóban sikeres legyen.
E-mailek küldése
Az e-mailek kiküldése ugyan egyszerű feladat, azonban nem mindegy, hogy mikorra időzíted. Ehhez ismerni kell a felhasználók szokásait, valamint azt is, hogy melyik területen mi az, ami működőképes, mi az, ami nem. Pontosan emiatt jobb, ha olyan virtuális asszisztensre bízod ezt a feladatot is, akinek van ebben tapasztalata.
Adatbázis frissítése
Mit sem ér az e-mail marketing, ha az üzeneteid nem érnek célba. Hiába van hatalmas adatbázisod, ha annak fele már elavult, folyamatosan visszapattannak a leveleid. Emiatt szükséges a névjegyzék folyamatos monitorozása és karbantartása. A már nem létező e-maileket ki kell venni a címzettek listájából, frissíteni kell újakkal, hogy a leveleid tényleg célba érjenek, és legyen is értelme a kiküldésüknek. Természetesen egy virtuális asszisztens ezt is elvégzi helyetted.
Elemzés
Végül pedig elengedhetetlen a kampányod teljesítményének elemzése, hiszen csak így tudod, hogy mennyire hatékony és sikeres. Csak akkor tudsz igazán eredményes e-mail marketinget folytatni, ha tisztában vagy azzal, hogy mi hat, és mi nem, min kell változtatni, hogy még jobb legyen. Ehhez muszáj elemezni a korábbi levelek eredményességét, amiben egy virtuális asszisztens ugyancsak segítségedre lehet.
Legutóbbi hozzászólások