A koronavírus az egész életünket átrendezte, így persze az utazási szokásainkat is. Bár a nyarunk úgy tűnik, hogy szabadan telik, közel másfél éven keresztül nem nagyon mehettünk sehova. Kivételt képeztek ez alól az üzleti utak, melyeket engedélyeztek a járvány idején is. Azonban az állandó változások, a szinte egyik napról a másikra hozott szabályok rengetegében nem egyszerű eligazodni még most sem. Ha a vállalkozásod miatt rendszeresen utazol, érdemes lehet egy Profiasszisztens segítségét igénybe venned. Miért? Mai írásunkból mindez kiderül.

Hogyan dolgozik egy virtuális asszisztens, ha üzleti utakról van szó?

Egy virtuális asszisztenssel alapvetően két módon tudsz együtt dolgozni: rendszeresen, állandó jelleggel vagy egy-egy projektre szerződve. Ha van egy jó virtuális asszisztensed, akivel egy ideje már együttműködtök, mindenképp egyeztess vele, hogy ilyen jellegű munkát vállal-e. Amennyiben igen, nyert ügyed van, mert bizonyára nagyon szívesen segít ebben is.

Ha viszont még nincs virtuális asszisztensed, jó, ha tudod, hogy szinte az összes online vállalkozás támogató vállal projekteket is. Tehát, ha neked nincs szükséged – bár az első közös munka után rájössz, hogy igenis van – egyelőre állandó segítségre, akkor köthetsz szerződést csupán azokra az alkalmakra, amikor az üzleti útjaid körüli teendőket kell elintézni.

Az utazás előkészítése

Egy-egy úttal kapcsolatban számos dolgot kell megszervezni még az indulás előtt, hogy aztán miden zökkenőmentesen és gördülékenyen menjen. Így például segíthet már a költségvetés megtervezésében, az útiterv összeállításában, a szállásfoglalásban, a vízum ügyintézésben, a pénzváltásban, és az utasbiztosítás megkötésében is.

Természetesen, ha üzleti céllal utazol, a célállomáson találkozód és megbeszélésed is lesz. A virtuális asszisztens ezt is megszervezi, megtalálja a legalkalmasabb helyszínt, és egyezteti az üzleti partnereddel is. És van még egy dolog, ami hatalmas segítség lehet egy-egy utazás alkalmával: a virtuális asszisztens intézi a telefonhívásaid, az e-mailjeid, azaz gondoskodik arról, hogy ne álljon meg az élet addig sem, amíg te odavagy.

Ha probléma adódik

A gondos szervezés ellenére is sajnos adódhat olyan probléma, ami miatt módosításra van szükség. Jelen helyzetben pedig, amikor a vírus miatt minden olyan bizonytalan, különösen fontos, hogy legyen valaki, aki azonnal tud intézkedni, ha baj van. Ezért is nagyon hasznos egy virtuális asszisztensre bízni az üzleti utak szervezését, hiszen ő egyből tud reagálni, ha valami gond akadt. Nem megfelelő a szállás, maradnod kell még egy napot, mégsem jó a partnerednek az időpont? A virtuális asszisztens egyből kész a megoldással, neked csak jelezned kell felé. Hidd el, nagyon sok időt, pénzt, és elsősorban bosszúságot spórolhatsz meg azzal, ha egy üzleti út megszervezését virtuális asszisztensre bízod, élj a lehetőséggel!