Webáruházad van, esetleg most kacérkodsz a gondolattal, hogy indítasz egyet? Bármelyik állítás is igaz rád, azzal biztosan tisztában vagy, vagy te magad is tapasztalod, hogy egy webshoppal kapcsolatban szinte állandóan van valami teendő. Egyedül intézni mindent pedig lehetetlen. Szerencsére nem is kell. A Profiasszisztens virtuális asszisztensei ebben is segítenek neked. Mutatjuk, hogy milyen feladatokat tudsz kiszervezni, hogy időt és pénzt spórolhass meg!

Kezdeti lépések

Ha még csak most indítod a webáruházad, rengeteg a teendő. Meg kell tervezni a márkád és a logód, be kell állítani a webhelyet, amit utána meg kell tölteni tartalommal is. Ez utóbbiban lehet leginkább segítségedre egy virtuális asszisztens. Nagyon fontos, hogy az általad kínált termékekről nem elég egy-egy profi fotó, ugyanilyen lényeges a leírás is. Hiszen a képről a legtöbb esetben nem derül ki minden információ. Egy tömör és frappáns leírás viszont megkönnyíti a vásárló döntését is, ráadásul a Google is szereti, így duplán jól jársz. Ezek megírása azonban idő, idő és idő, és persze némi kreativitás és írói véna sem árt. Ha utóbbiakkal rendelkezel is, előbbinek minden bizonnyal hiányában vagy, ezért ezt bízd csak ránk! Profi szövegíróink segítenek abban, hogy a termékleírásaid igazán ütősek és egyediek legyenek.

Megrendelések kezelése

A megrendelések gyors és pontos feldolgozása, valamint teljesítése az egyik legfontosabb tényező. Az emberek ugyanis úgy működnek, hogy szinte a megrendelés pillanatában szeretnék már a kezükben tartani az áhított terméket. Elképesztően felgyorsult a világ, senki sem szeret napokat, heteket várni, ezért, ha valamit több helyen is meg lehet kapni, egészen biztosan könnyebben választják azt, ahonnan gyorsabban megérkezik a rendelésük.

Éppen ezért nem engedheted magadnak azt, hogy egy-egy megrendelést napokig nem dolgozol fel. Amíg csak napi néhány rendelésed van, ezt nem is nehéz tartani, azonban napi több tíz, vagy több száz megrendelés esetén egyedül lehetetlen koordinálni. De nem is kell. Bízd ezt a feladatot egy profiasszisztensre, és garantáltan nem szalasztasz el egyetlen potenciális vásárlót sem!

Ügyfélszolgálat

A webáruházak másik szűk keresztmetszete az ügyfélszolgálat. A vevőknek vannak kérdéseik, kéréseik, sőt, néha panaszaik is. Ezekkel kapcsolatban ugyancsak elvárják, hogy minél hamarabb kapjanak választ, megoldást, és sajnos nem igazán érdekli őket, hogy nem tudsz egész nap a gép előtt vagy a telefon mellett ülni. Te nem, de egy virtuális asszisztens igen, használd ki ezt a lehetőséget is!

Pénzügyi és általános adminisztráció

Számlázás, határidők, könyvelés, és még sorolhatnánk, hogy mennyi, de mennyi adminisztrációs feladat akad egy webáruház körül. Ha sem affinitásod, sem kapacitásod nincs ezek intézésére, nem kérdés, hogy virtuális asszisztensre van szükséged. Ezek a „nem szeretem feladatok” ugyanis az online vállalkozás támogatók szakterületei általában, így kellő rutinnal és szakértelemmel oldják meg helyetted.

Közösségei média felületek kezelése

Végül pedig nem mehetünk el amellett, hogy ma már egyetlen vállalkozás sem létezhet a közösségi média nélkül. Facebook, Instagram és persze a blog is szükséges ahhoz, hogy kitűnj a tömegből. Nagy valószínűséggel nem te vagy az egyetlen, aki az adott terméket forgalmazza, ezért szükséged van arra, hogy valahogy rád találjanak. Erre kiváló módszer a közösségi média, és a blog is.

Ezek azonban csak akkor működnek, ha rendszeresen valamilyen hasznos vagy érdekes információt osztasz meg. A hangsúly pedig a rendszerességen van. Fontos, hogy minél többször lássanak, hogy aztán te juss eszedbe, téged válasszanak. Ez pedig megint csak idő. A jó hír, hogy ezt sem kell egyedül csinálnod. Egy virtuális asszisztens ugyanis segít a tartalmak elkészítésében és posztolásában, hogy te valóban azzal foglalkozhass, amihez a te szakértelmed és tapasztalatod elengedhetetlen.