Az e-kereskedelem már a pandémia előtt is igen népszerű volt, hiszen gyakran sokkal nagyobb választékból kereshetünk nem ritkán lényegesen kedvezőbb áron, mint az üzletekben. Arról nem is beszélve, hogy kényelmes, és a vírus alatt is kifejezetten biztonságos, hiszen ki sem kell tennünk a lábunkat a lakásunkból, nem kell másokkal találkoznunk egy zsúfolt bevásárlóközpontban.

Éppen ezért, ha webáruházad van, és online kereskedelemmel foglalkozol, bizonyára te is tapasztaltad a megnövekedett érdeklődést. Ha pedig már nem győződ egyedül a munkát, egy Profiasszisztens most is a segítségedre lehet! Mai cikkünkben összegyűjtjük, hogy mi mindent szervezhetsz ki egy virtuális asszisztensnek, ha webshopot üzemeltetsz.

Termékek feltöltése

Egy webáruház ma már mit sem ér képek, és termékleírás nélkül. Ráadásul ezeket folyamatosan frissíteni kell, hogy naprakész legyen, hiszen csak akkor szolgál kellő információval a vásárlóid számára. Abban az esetben, ha csupán néhány terméket forgalmazol, ez nem vesz el sok időt. Viszont nagy valószínűséggel nem csupán két-három féle árut kínálsz. Ekkor már nem kevés időt kell fordítanod a folyamatos aktualizálásra.

Hogy ezt ne neked kelljen elvégezned, bízz meg vele egy virtuális asszisztenst, aki feltölti a termékek képet, elkészíti róluk a leírásokat, és figyelemmel kíséri azt is, ha esetleg új termék kerül a kínálatba. Ennek köszönhetően a webáruházad naprakész és jól használható lesz, ami sokkal csábítóbb a potenciális vásárlóid számára, hiszen így jól tudják, mit vesznek meg.

Ügyfélkezelés

Gyakran hiába a képek és a leírás, mégsem egyértelmű valami a vevők számára. Ilyenkor kérdeznek. Telefonon, e-mailben, chaten, ahol elérnek. A baj csak az, hogy neked valószínűleg nincs időd minden kérdésre vagy panaszra válaszolni. Ez viszont nem jó, ugyanis a tapasztalat azt mutatja, hogy a leendő ügyfelek inkább ott vásárolnak, ahol rövid időn belül választ kapnak a megkeresésükre.

Egy virtuális asszisztens azonban ebben is tud segíteni. Feldolgozza a beérkező megrendeléseket, megválaszolja a felmerülő kérdéseket, kezeli az esetleges reklamációkat. Ez pedig bizalmat ébreszt a vásárlókban, aminek eredményeként legközelebb is téged fog választani.

Számlázás

Nem kérdés, hogy a vásárlásokról számlát kell kiállítanod, az viszont már nem ilyen egyértelmű, hogy mikor van erre időd. Ha nem látsz ki a papírmunkából, a számlázást add át a virtuális asszisztensnek, aki akár a megrendelések feldolgozásával párhuzamosan a számlákat is el tudja készíteni.

Blog

Bizonyára neked is feltűnt, hogy szinte minden webáruháznak van blogja is. Ez nem véletlen. Ez ugyanis az online marketing egyik igen hatékony eszköze, ezért te sem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy nem foglalkozol vele. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy a blog nem a sprint kategória, sokkal inkább a maraton, ezért idő kell, mire eredményessé válik. A kulcs a rendszeresség: folyamatosan érdekes, és hasznos tartalmakat kell készítened, hogy működni tudjon. Ha nem érzel magadban ehhez affinitást, nem probléma, szervezd ki! A Profiasszisztensnél ebben is tudunk segíteni!